Orgelconcert in de Sint-Petrusbasiliek

21-09-2016

Arjen Leistra speelt op 25 september op het Smits-orgel

Op zondag 25 september a.s. is er een orgelconcert in de Sint-Petrusbasiliek. Op die avond speelt Arjen Leistra op het Smits-orgel van de basiliek. De aanvang van het concert is om 20.15 uur. De entree bedraagt € 8,--.

Het concert op deze zondagavond wordt verzorgd door Arjen Leistra. Hij is de stadsorganist van Schiedam. Hij is in 1973 in Delft geboren en ontving zijn eerste orgellessen van Christiaan Ingelse aan de Delftse Muziekschool. Van 1990-1998 studeerde hij orgel en kerkmuziek respectievelijk aan de conservatoria in Rotterdam en Den Haag. Zijn docenten waren Arie Keijzer en Ben van Oosten (orgel DM en UM) en Marijke van Klaveren en Johann Th. Lemckert (kerkmuziek en improvisatie). Voor meer informatie klikt u op deze link.

Op het programma staan werken van Guilmant, Bach, Saint-Saëns, Wammes en Reger. Het volledige programma kunt u ook vinden op voornoemde website. De toegangsprijs bedraagt € 8,--.

Na afloop is er gelegenheid om de organist persoonlijk te ontmoeten. Deze ontmoeting is in de torenhal onder het genot van een kopje koffie of thee. We wensen u een fijn concert toe en een mooie en gezellige avond.

Het concert van deze zondag is er een in de reeks van orgelconcerten die door de Stichting Kerkconcerten Boxtel worden georganiseerd. Een volledig overzicht van het concertenprogramma vindt u op de website van de stichting. Klik voor meer informatie op deze of onderstaande link.

Orgelconcert in de Sint-Petrusbasiliek

zondag 25 september 2016