Afscheid van Marina Heesen

14-01-2017

Marina Heesen geeft het stokje over Bas Rombauts

Op vrijdagavond 13 januari is er in een fijne ambiance afscheid genomen van Marina Heesen als bestuurslid van de Heilig Hartparochie. Zij was vanaf 1 januari 2015 penningmeester van het bestuur, lees parochie, en heeft deze functie per 31 december 2016 neergelegd.

Na een bezoek aan het MuBo in Boxtel was er een gezellig samenzijn in Liempde. Daar werd ook onder het genot van een hapje en een drankje stilgestaan bij haar afscheid.

Onze voorzitter, pastoor Jacques Grubben, memoreerde de verdiensten van Marina. 'Vanaf de prille start van de fusieparochie heb jij samen met de leden van de Commissie Financiën de financiële zaken van de nieuwe parochie op een rij gezet, samengevoegd en geordend. Er een nieuwe structuur in aanbrengen en alle zaken stroomlijnen was daarbij een uitdaging. Dat heb je met verve opgepakt en daarin ben jij en zijn we goed geslaagd. Dank daarvoor'.
Vervolgens gaf hij aan waarom Marina de functie ter beschikking stelde: een intensievere baan, opgroeiende kinderen en andere zaken speelden daarbij een belangrijke rol. Via 'ons bloemenmeisje' overhandigde de pastoor een mooi boeket bloemen. 'Een passende herinnering volgt nog', aldus Jacques, 'want een nieuwe parochie moet ook daar nieuwe gebruiken voor vinden, maar het wordt iets moois...'.

Na een dankwoordje van Marina werd op haar geproost. Bas Rombauts is per 1 januari 2017 de nieuwe penningmeester. Hij heeft al een ruime ervaring als penningmeester van het voormalige kerkbestuur van Liempde. We wensen hem veel succes!

Pastoor Jacques Grubben overhandigt aan Marina Heesen een boeket bloemen...