In en om de torens: februari 2017

03-02-2017

Op donderdag 2 februari jl. vond de tweede vergadering van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

Bedevaart naar Lourdes
Het komende jaar is er weer een bisdom bedevaart naar Lourdes. Ook wij gaan er als parochie aan deelnemen. Nadere informatie volgt te zijner tijd.

Uitbreiding commissie Personeel, Organisatie & Communicatie
Deze commissie wordt uitgebreid met Evelien van de Boogaard. Daarmee is deze commissie goed gevuld!
We zoeken nog een lid voor het bestuur zelf. Heeft u interesse? Neem dan contact op met Jacques Grubben of een ander bestuurslid.

Actie Kerkbalans 2017 van start gegaan
Deze actie voor gelden voor het onderhoud van de parochie is door de werkgroep in ‘het veld’ uitgezet: alle brieven zijn verspreid. Tot nu toe is het opzetten en uitvoeren van de actie voorspoedig verlopen.

Restauratie Carillon
De laatste stand van zaken is toegelicht: er wordt voortvarend gewerkt. Complimenten voor de Werkgroep Restauratie Carillon, de vrijwilligers en de leraren en leerlingen van het Baanderherencollege die meehelpen. E zijn flink aan de slag.
Er zijn weer sponsorgelden ontvangen. Daarmee is de financiering van het restauratieproject een heel eind rond: geweldig! De officiële heringebruikname is op zaterdag 10 juni 2017.

Vervanging en renovatie van de geluidsinstallaties van de kerken van Liempde en Esch
Hierop wordt nog langer ‘gestudeerd’. Er wordt ook bekeken of er elders in het Bisdom installaties ter beschikking zijn of komen. In het najaar bespreekt het bestuur de kwestie opnieuw en worden er knopen doorgehakt.

Inventarisatie kerkelijk kunstbezit: de schilderijen van de parochie
Deze inventarisatie is bijna gereed. Het bestuur heeft nu een (tijd)pad vastgesteld om te bekijken wat de beste bestemming is van de schilderijen waarvan de meeste op zolder staan. Wordt vervolgd.

Meer informatie:

Bestuur Heilig Hartparochie, weer flink aan de slag geweest!