Power of Fire 2017

13-02-2017

Power of Fire… een dag vol vuur!

Samen met andere vormelingen het vuur van de Heilige Geest (verder) ontdekken en mee naar huis nemen! Ook dit jaar zullen weer vele vormelingen uit ons bisdom ervaren dat ze niet de enigen zijn die het vormsel doen. Deze dag is op zaterdag 11 maart a.s.

Alle vormelingen uit het bisdom zijn uitgenodigd om op zaterdag 11 maart naar Den Bosch te komen voor de Power of Fire.  Astrid Bakker, coördinator Jeugd en Jongeren bij het bisdom, zegt hierover: ‘Dit jaar zullen er vele jongeren zijn die de Power of Fire mee mogelijk maken en er zijn voor de vormelingen. Dit is de kans om de vormelingen van dit jaar te laten ervaren dat de Kerk jong, leuk, levendig en vol vuur is én dat zij daarbij mogen horen!’

Samen starten we de dag om 10.00 uur met een eucharistieviering in de kathedraal in Den Bosch. Met het vuur en het kruis voorop zullen we na de viering naar het Sint Janscentrum gaan waar we de dag vervolgen met een welkom, leuke workshops, springkussens en een heleboel ontmoetingen. Om 16.00 uur wordt het programma afgesloten en krijgt iedereen het vuur mee naar huis…

● Vormsellied
Met het oog op ‘samen kerk zijn’ wil de organisatie dit jaar vragen dat alle vormelingen het gezamenlijke vormsellied ‘Aan welke kant sta jij?’ willen oefenen. Het zou toch fantastisch zijn als iedereen dit mee kan zingen tijdens de eucharistieviering in de Sint Jan. Om dit mogelijk te maken bieden wij u via onze website een suggestie om dit lied in te studeren met de vormelingen. Zowel een gezongen als een instrumentale versie kunt u hier downloaden.

● Jongeren helpen mee bij de Power of Fire
Dit jaar willen we de Power of Fire zoveel mogelijk met behulp van jongeren uit ons bisdom mogelijk maken voor de vormelingen. Zij beginnen op vrijdagavond om 18.00 uur met de praktische voorbereidingen en staan op zaterdag 11 maart voor de vormelingen klaar. Ben je tussen de 16 en 30 jaar (of ken je iemand die dit is) en heb je zin en tijd om mee te komen helpen? Stuur dan een mailtje naar jongeren@bisdomdenbosch.nl. Voor meer informatie kun je hier kijken of een mailtje sturen.

● Meer informatie
Meer informatie over de dag, de workhops, de aanmelding (tot 1 maart) en de praktische gang van zaken kunt u hier vinden. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u vanzelfsprekend contact opnemen met de organisatie via jongeren@bisdomdenbosch.nl of via het telefoonnummer 073 - 523 20 69.

Meer informatie:

Power of Fire in Den Bosch op zaterdag 11 maart