In en om de torens: maart 2017

04-03-2017

Op donderdag 2 maart jl. vond de derde vergadering van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

Afscheid van Frans van Susante
Op donderdag 9 maart nemen het bestuur tijdens een informele bijeenkomst afscheid van Frans van Susante als financieel medewerkers van de parochie. We danken Frans voor zijn jarenlange inzet en vooral ook voor het feit dat hij als vrijwilliger aan onze parochie verbonden blijft.

Iconententoonstelling van 8 tot en met 19 april 2017
Deze tentoonstelling wordt samen met de Protestantse gemeenschap rond de paastijd georganiseerd. De iconen zijn van Palmzaterdag tot en met Witte Donderdag in de Sint-Petrusbasiliek te bewonderen. Van Goede Vrijdag tot en met woensdag na Pasen in de Protestantse kerk. Daarna komen ze terug naar de basiliek tot en met de vierde zondag van Pasen. Op woensdagavond 19 april is er een lezing in de kerk van de Protestantse Gemeenschap Boxtel. Deze wordt verzorgd door de heer Geert Hüsstege.

De thema-avond op 29 maart
Op deze avond is er een thema-avond over het onderwerp 'Christendom en de Islam'. Deze vindt plaats in gemeenschapshuis De Walnoot en begint om 19.30 uur. Iedereen is welkom!

Hapjes in het kader van de actie ‘Eet met je hart’
Deze bijeenkomst wordt op 21 maart a.s. in het kader van het Eerste Communieproject georganiseerd en geheel verzorgd door een van de drie groepen communicanten van Boxtel.

Bespreking conceptjaarcijfers 2016
De eerste prille cijfers zijn op hoofdlijnen besproken. In de komende vergadering van de Commissie Financiën worden ze diepgaand besproken en wordt de jaarrekening meer definitief. Deze wordt dan in een van de volgende bestuursvergaderingen vastgesteld.

Het Koetshuis en zijn mogelijkheden
Het Koetshuis ligt naast het Pastoraal Centrum en is een gebouw waarin het bruist van activiteiten. In de komende tijd wordt de benedenverdieping opgeruimd en wordt bezien wat de eventuele verdere mogelijkheden zijn voor activiteiten en opslag van spullen.

Herstel bliksembeveiliging van de Sint-Petrusbasiliek
Deze beveiliging is niet meer geheel op orde en up-to-date, daarom wordt deze grondig hersteld. Nadat er zicht is op de precieze prijs en bijkomende kosten wordt de uitvoering in de komende maanden in uitvoering genomen.

Een uniforme rekening van de begraafplaatsen
Het bestuur is nu zover dat bijna alle zaken van de begraafplaatsen op elkaar zijn afgestemd. In deze vergadering is een uniforme rekening vastgesteld. Deze wordt van nu af aan gebruikt.
Ook veel andere zaken ten aanzien van de begraafplaatsen werden toegelicht en besproken.