In en om de torens: juni 2017

03-06-2017

Op donderdag 1 juni jl. vond de zesde vergadering van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

● Relatie penningmeester en financieel administrateurs van de parochie
Deze onderlinge verhouding is in 2015 vormgegeven en vastgelegd in een beleidsdocument. Dit document is in de Commissie Financiën geëvalueerd en ongewijzigd opnieuw door het bestuur vastgesteld. Dit document wordt indien van toepassing weer met de betreffende personen gecommuniceerd.

● Afwikkeling voormalige H. Hartkerk
Al eerder is op deze website aangegeven dat ook de laatste onderdelen van onze parochie een prima bestemming hebben gekregen. Het betreffen onder meer de altaren, de kruiswegstaties en het kruis. Deze worden binnenkort opgehaald en daarmee is voor wat betreft de parochie de kerk ‘leeg’.
De kerk wordt einde juni definitief verkocht en dat is het parochiebestuur geen eigenaar meer van deze kerk. We wensen de koper van de kerk, de heer Michel de groot, veel succes met de herontwikkeling van het kerkgebouw.

● Parochiebrede vrijwilligersmiddag op 7 oktober a.s.
Op zaterdag 7 oktober is de eerste (twee)jaarlijkse parochievrijwilligersmiddag. Dit is een parochiebrede contactmiddag voor alle vrijwilligers van de Heilig Hartparochie. Deze vindt plaats in de Serenade in Liempde en begint om 14.00 uur. Nadere informatie wordt onder meer via deze website gecommuniceerd.

● Begroting 2017 en jaarrekening 2016
Het Bisdom heeft aanvullende informatie gevraagd over beide documenten. Dit als gevolg van onder meer veranderde regelgeving en afspraken. De Commissie Financiën is hiermee druk doende en de verwachting is dat de stukken in de septembervergadering kunnen worden vastgesteld.

● Vastgoedbeheer
Alle te verkopen vastgoedonderdelen zijn onder voorbehoud verkocht. De voormalige H. Hartkerk wordt einde juni, dus over enkele weken, definitief verkocht. Aan de invulling van de diverse locaties (pastorietuinen) en gebouwen (pastorieën) wordt hard gewerkt. De ingewikkelde en soms moeizaam verlopende processen en trajecten vragen veel inzet van betrokken bestuursleden en van ingeschakelde deskundigen. Er worden stappen gezet en vorderingen gemaakt.

● Werkgroep Restauratie Carillon
De restauratiewerkzaamheden verlopen voorspoedig en de reparatie en restauratie is op een haar na gereed. Er is verslag gedaan van de heringebruikname activiteiten en wat daar allemaal bij komt kijken. Het bestuur spreekt ook langs deze weg zijn enorme waardering uit voor de inzet van alle vrijwilligers en leerlingen en leraren van het Baanderherencollege die deze enorme klus mede tot een groot succes hebben gemaakt. Chapeau!

De volgende bestuursvergadering is op donderdag 29 juni a.s.