Eenheid in verscheidenheid

Klik hieronder op een kerkdorp

A | A | A

nieuws

In en om de torens: juli 2017

01-07-2017

Op donderdag 29 juni jl. vond de zevende vergadering, de juli-vergadering, van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten. 

● Parochieviering(en)
Op zondag 25 juni jl. was er een heel goed geslaagde én bezochte parochieviering in de Sint Jans Onthoofdingkerk van Liempde. Mede op advies van het Contactberaad en het Pastoraal team heeft het bestuur besloten om met ingang van 2018 één gezamenlijke parochieviering te houden en wel in de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel. De eerstvolgende viering, de nieuwjaarsviering, is daarom op zondag 7 januari 2018.

● Definitieve verkoop voormalige H. Hartkerk
Op maandag 29 juni jl. is de voormalige H. Hartkerk definitief verkocht; de actie is bij de notaris gepasseerd. De nieuwe eigenaar, de heer Michel de Groot, kan nu verder gaan met het ontwikkelen en verder uitvoeren van zijn plannen. We wensen hem daarmee alle succes toe en het bestuur vertrouwt erop dat de kerk een goede invulling in de nabije toekomst krijgt. 

● Parochiebrede vrijwilligersmiddag op 7 oktober a.s.
Op zaterdag 7 oktober is de eerste (twee)jaarlijkse parochievrijwilligersavond. Dit is een parochiebrede contactavond voor alle vrijwilligers van de Heilig Hartparochie. Deze vindt plaats in de Serenade in Liempde. Nadere informatie wordt onder meer via deze website gecommuniceerd.
Het bestuur heeft tevens besloten dat er het ene jaar een parochiebrede vrijwilligersavond is en in het andere jaar een avond in elk kerkdorp (dus 4 bijeenkomsten). Dus steeds om en om…

● Tarieven begraafplaatsen per 1 januari 2018
Een ad-hocwerkgroep heeft zich over een verdere afstemming van de tarieven van de vijf begraafplaatsen van de parochie gebogen. De werkgroep heeft een beleidsstuk opgesteld waarin de bestuurscommissies én het bestuur zicht volledig kunnen vinden. De nieuwe tariefstructuur is dan ook definitief vastgesteld en treedt per 1 januari 2018 in werking. In het najaar wordt u verder over de nieuwe structuur geïnformeerd. 

● Werkgroep Restauratie Carillon
De restauratie van het carillon is helemaal gereed en het instrument is door middel van een spectaculaire muziekavond op zaterdag 10 juni weer in gebruik genomen. Onder de titel ‘Toeters en bellen’ genoten ruim 700 bezoekers van het prachtige muziek- en schouwspel.
Het bestuur spreekt ook langs deze weg zijn enorme waardering uit voor de inzet van alle vrijwilligers en leerlingen en leraren van het Baanderherencollege die deze enorme klus mede tot een groot succes hebben gemaakt. Chapeau! De dagelijkse gang van zaken wordt door een definitieve Werkgroep Carillon geregeld. Deze is hiertoe alle zaken op een rij aan het zetten. 

● Informele bijeenkomst met de Stuurgroep Jesus Christ in Concert
Na afloop van de bestuursvergadering was er een geplande, informele bijeenkomst met de leden van de Stuurgroep Jesus Christ in Concert. Tijdens deze bijeenkomst werden de voorstellingen van maart 2016 geëvalueerd, de mogelijkheden voor een nieuwe in 2018 besproken en gedachten uitgewisseld.  
Namens het bestuur dankte de voorzitter, pastoor Jacques Grubben, de Stuurgroep en daarmee ook alle artiesten, de crew en alle vrijwilligers die hebben meegeholpen nogmaals voor hun geweldige inzet en prestatie. Daar werd een borrel op gedronken!

De volgende bestuursvergadering is op donderdag 7 september a.s.