In en om de torens: oktober 2017

06-10-2017

Op donderdag 5 oktober jl. vond de negende vergadering, de oktobervergadering, van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

● Informatieavond parochiebestuur
Deze jaarlijkse informatieavond van 4 oktober jl. was goed bezocht en naar horen van de bezoekers heel informatief en goed geslaagd. Ook het tweede gedeelte waarin Roeland Heesbeen en Paul van Alphen terugblikte op Jesus Christ in Concert viel erg in de smaak. Zie ook het sfeerverslag op deze website en de PowerPointpresentatie die er aan gekoppeld zijn.

● Bedankavond vrijwilligers restauratie carillon
Het carillon is weer volop in gebruik. Het is met heel veel inzet van vrijwilligers, ‘de groep’, gerestaureerd en nagenoeg budgettair neutraal verlopen. De bijeenkomst vindt a.s. vrijdagavond 13 oktober in het Pastoraal Centrum plaats. Deze bijeenkomst begint om 18.00 uur. Alle vrijwilligers die hebben meegeholpen én hun partners hebben hiervoor een uitnodiging met daarin het programma van die avond ontvangen. We zien allen graag tegemoet!

● Begroting 2018
De Begroting 2018 is in het bestuur vastgesteld en ter goedkeuring toegezonden aan het Bisdom. Zo gauw de goedkeuring is ontvangen zal er een verdere informatie over volgen.

● Ontwikkeling van de verkopen van het vastgoed
Deze zijn kort besproken: een broedende kip moet je niet storen. Op de achtergrond wordt er door de ontwikkelaars heel hard gewerkt aan de inrichtingsplannen van de beide pastorieën en pastorietuinen. Het betreffen de locatie Liempde en de locatie H. Hart.

● Renovatie ‘De Uitwijk’ in Lennisheuvel
Hiertoe zijn door de Contactgroep Lennisheuvel volop plannen ontwikkeld. De bedoeling is het uitvoeren van klein en groot onderhoud en het aantrekkelijker en aangenamer maken van het ontmoetingscentrum van de parochianen van Lennisheuvel. De plannen zijn ter advies  aan de Commissie Vastgoed voorgelegd. Dit advies is besproken en goedgekeurd. Dit betekent dat de plannen kunnen doorgaan als er een schriftelijke goedkeuring van het Bisdom is ontvangen. Deze laatste is aangevraagd en er zijn afspraken gemaakt over de financiering van het renovatieproject.

● Geluidsinstallaties zijn gerenoveerd
De geluidsinstallaties van de kerken van Liempde en Esch zijn (deels) vervangen en opnieuw ingeregeld. Op enkele startproblemen na functioneren beide installaties nu weer naar behoren en zelfs goed. Nu gaan we er voor zorgen dat de oude installatie nog een passende en goede bestemming krijgt.

● Bisdombedevaart Lourdes 2017
Deze bedevaart is van 14 tot 21 oktober a.s. Vanuit onze parochie zijn er 15 deelnemers. Ze gaan onder begeleiding van kapelaan Geoffrey de Jong naar Lourdes. Zij sluiten zich al snel aan bij de andere bedevaartgangers uit het Bisdom. Dit zijn er liefst circa 1.100!

● Herinneringsactie Kerkbalans 2017
Deze herinneringsactie vindt in oktober 2017 plaats. De Werkgroep Kerkbalans heeft het draaiboek weer opgesteld en dit wordt thans uitgewerkt. U hoort nog van ons. We vertrouwen erop dat u met ons blijft bouwen aan een mooie parochie en mooie kerken: letterlijk en figuurlijk.

● Gebruiksruimte voor de Heilig Bloedprocessie
Een lastig punt voor het bestuur en voor dat van de H. Bloedstichting. Een delegatie gaat weer eens nieuwe mogelijkheden onderzoeken en bespreekt die met het bestuur van de Heilig Bloedstichting. Kent u wellicht een mooie, warme en droge plek voor opslag van de spullen van de H. Bloedprocessie en tevens gelegenheid om deze ervoor én erna te herstellen? En ook nog ruimte om aan te kleden en te schminken? Laat het ons weten we houden ons van harte aanbevolen voor goede suggesties en/of tips…

●  Advertentiewerving website en Aanvulling 2018-2019 Parochiegids
Deze werving is volop aan de gang. Het bestuur heeft al weer bijna 20 advertenties voor de website. De werving voor de Parochiegids bevindt zich in een pril stadium: een aantal brieven is de deur uit. Begin volgende week leest u meer over de advertentiemogelijkheden op deze parochiewebsite.

De volgende bestuursvergadering is op donderdag 2 november a.s.