22 oktober 2017: Missiezondag

14-10-2017

Een oprecht hart wordt altijd beantwoord

Missiezondag is vooral het feest van de solidariteit. We vieren dat we deel zijn van een wereldwijde gemeenschap van mensen die verantwoordelijkheid voor elkaar neemt. Het laat ons niet onverschillig dat meisjes in Burkina Faso slachtoffer worden van een gedwongen huwelijk of dat vrouwen als heks vervolgd worden.

MISSlO Nederland maakt deel uit van de internationale Pauselijke Missiewerken. MISSlO steunt wereldwijd kinderen in nood, het pastorale werk van parochies en bisdommen en de opleiding van priesters, diakens, pastorale werkers en catechisten.

Oktober is de Wereldmissiemaand. Dit jaar besteedt MISSlO Nederland aandacht aan de katholieke gelovigen in Burkina Faso. Het eerste weekend van oktober (7 en 8 oktober) vierden wij de Wereldmissiedag van de kinderen. Die viering is goed geslaagd; nu dus voor de volwassenen...
MISSlO is geheel afhankelijk van vrijwillige bijdragen van parochies en donateurs en ontvangt geen subsidie van de overheid.

Op Missiezondag 22 oktober wordt over de hele wereld in de katholieke Kerk gecollecteerd voor het pastorale werk van parochies in de derde wereld.
Wilt u het werk van MISSlO steunen? Geef dan uw bijdrage op
NL651NGB 0000 0015 66 t.n.v. MISSlO Wereldmissiemaand te Den Haag.
Meer informatie over Wereldmissiemaand en over Burkina Faso kunt u vinden op onze website www.missio.nl. Je kunt ook i\op onderstaande link klikken.

Meer informatie:

MISSIO Nederland: zondag 22 oktober Wereldmissiedag