Jongeren op weg naar Pasen!

23-02-2018

Jongeren op weg naar het paasfeest: doe je ook mee?

We zitten in de vastentijd. Veertig dagen om te minderen en (even) stil te staan, veertig dagen om je te bezinnen waar je mee bezig bent, veertig dagen om eens wat meer voor de ander te doen, veertig dagen om op weg te gaan naar Pasen! In deze nieuwsbrief lees je over de activiteiten die we de komende tijd organiseren voor vormelingen, tieners, jongeren en begeleiders.

● Vasten: 2 get there
In de vastentijd gaan we op weg naar Pasen. Tijdens het verdiepingsweekend ‘Vasten: 2 get there’ kunnen jongeren van 16 tot 30 jaar van vrijdag 2 maart t/m zondag 4 maart in Kevelaer samen met andere jongeren en goede sprekers deze weg gaan. Ze verblijven in een eigen accommodatie net buiten Kevelaer. Johanneke Bosman zal een inleiding geven in de geschiedenis en betekenis van Kevelaer. Thomas Quartier zal de jongeren inleiden in de betekenis van de vastentijd. Hij is benedictijner monnik en als hoogleraar liturgische en monastieke spiritualiteit verbonden aan de universiteiten van Nijmegen, Leuven en Rome. Jongeren kunnen t/m zondag 25 februari aanmelden voor dit weekend door te mailen naar jongeren@bisdomdenbosch.nl of via whatsapp 06-28581884. Dit wil je niet missen!

● Palmzondag: WYD together – Where You Discover together
Op weg naar Pasen is het ook Wereldjongerendag! Op Palmzondag 25 maart vieren jongeren over de hele wereld in hun eigen bisdom deze feestdag. Jong Bisdom den Bosch viert dit jaar de 33ste Wereldjongerendag op zondag 25 maart in Oisterwijk. En wil dit graag SAMEN met alle tieners en jongeren uit het bisdom vieren! Een dag vol workshops ontmoeting, verdieping, gezelligheid en meer. Een ervaring van wereldkerk zijn en een ervaring om niet alleen in het geloof te staan.

● Power of Fire 2018
De Power of Fire komt er aan! Op zaterdag 7 april 2018 zullen vormelingen uit het hele bisdom samenkomen in Den Bosch om elkaar te ontmoeten, samen te vieren en het geloof verder te ontdekken en te ervaren dat zij niet de enige zijn die het vormsel doen. Dat gunt u de vormelingen uit uw parochie toch ook... Kom daarom samen met de vormelingen uit uw parochie naar deze geweldige dag op zaterdag 7 april en laat hen ervaren dat de Kerk jong, levendig en vol vuur is!

● Impulsdag ‘God is er al!’
In het werken met jonge mensen willen we hen graag (verder) laten kennis maken met God. Laten we eerlijk zijn; dit is geen gemakkelijke uitdaging! In de moderne samenleving ervaren ze de wereld van  de Kerk soms als anders, vreemd en ouderwets. Hoe kunnen we woorden en beelden vinden die passen in onze huidige tijd en jonge mensen (verder) laten kennismaken met God?  Tijdens de impulsdag ‘God is er al’ voor betrokken bij familie-, tiener- en jongerenpastoraat op zaterdag 14 april in Den Bosch willen we hiermee aan de slag gaan. Klik hier voor meer informatie of geef je meteen op door een mailtje te sturen.

Team Jeugd & Jongeren
E jongeren@bisdomdenbosch.nl

Meer informatie:

Samen op weg naar het paasfeest: de jongeren staan nu in het middelpunt!