Vastenactie 2019

04-03-2019

Schoon water verandert alles

Van Aswoensdag 6 maart tot eerste Paasdag 21 april, is het Vastentijd of Veertigdagentijd. Een tijd voor bezinning én uitdaging, misschien een tijd om het met wat minder te doen. In de Vastentijd besteden we aandacht aan een vastenproject. Dit jaar staat voor het eerst geen project centraal maar is gekozen voor een thema: 'Schoon water verandert alles'. Bij dit thema zijn waterprojecten gekozen in Niger, Congo, Sierra Leone, Nicaragua en Indonesië. Onze parochie kiest voor het project in Nicaragua.

Even je handen wassen, een glas water pakken, de wc doorspoelen  of thee zetten: we staan er in Nederland nauwelijks bij stil wat een luxe het is dat we kranen in huis hebben waar altijd schoon, veilig water uit komt. In veel landen is water ver weg en vaak ook onveilig. Vastenactie steunt diverse projecten die schoon water dichtbij mensen brengen. En daarmee worden levens blijvend veranderd.

Werkgroep Missie, Ontwikkeling en Vrede
H. Hartparochie Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde.

Schoon water en drinkwater: een ongekende luxe bij hen...