Verblijf bij de Heer

26-05-2019

● Deze zondag vieren we de zesde zondag van Pasen. Het motto luidt: Verblijf bij de Heer
De kerk is de kerk van de Opgewekte, de verrezen Heer. Hoe wordt dit duidelijk? Door het werk van de heilige Geest in haar. De heilige Geest is de motor, de heilige Geest geeft de richting aan. De mensen moeten het werk doen, onder leiding van…
Onder leiding van de heilige Geest kan een gedurig proces van onderscheiding plaatsvinden. Steeds wisselende omstandigheden vinden de gelovigen op hun weg. Wanneer ze bijeen blijven en open voor de goede Geest van God, dan mag je erop vertrouwen dat je bij Hem blijft.

● Hemelvaartsdag: opgenomen in het Heiligdom
Wanneer we Boven Iemand hebben die eerst Beneden is geweest dan mogen wij veilig zijn. Hier beneden moet dat werk van God (dat Opus Dei) gebeuren, echter niet zonder perspectief. Gelovig weten dat er een andere realiteit (een andere wereld) is, geeft kracht aan ons ondermaanse gedoe. Onze wereld is niet gesloten maar open!