Maria Blanca had geluk

21-11-2019

Haar bevalling werd begeleid in de gezondheidskliniek Ana Manganare: het Adventsproject

Maria Blanca had geluk. Ze werd rond de bevalling van haar kindje begeleid in de gezondheidskliniek Ana Manganare op het platteland van El Salvador. Daarom kon Maria haar baby gezond en wel ter wereld brengen. En daarom is haar dochtertje van tien maanden nu kerngezond. Net als die andere Maria ruim tweeduizend jaar geleden in Bethlehem hoopt deze Maria dat alles goed blijft gaan. Maar dat is niet zeker. Want ook nu is de moeder- en kindersterfte nog altijd hoog in deze noordelijke regio van El Salvador.

Gelukkig heeft de gezondheidskliniek een bijzonder team van artsen en zorgverleners. Daaronder dokter Dagoberto, die zich via de kerk tijdens de verwoestende burgeroorlog al inzette voor de gezondheid van anderen. Na de oorlog werd hij arts en ging in de kliniek werken. "Omdat ik als katholiek geloof dat iedereen recht heeft op een gezond leven." Helaas blijkt dat nog niet genoeg. Want ondanks de inzet van dokter Dagoberto en zijn collega's sterven nog te veel kraamvrouwen en kinderen vóór hun tweede verjaardag.

Met hulp van Adventsactie wil de gezondheidskliniek het tij ten goede keren. Door uitbreiding van het moederhuis zodat veel méér vrouwen veilig kunnen bevallen. Door borstvoeding te stimuleren met goede voorlichting. Zo kunnen zuigelingen meer weerstand opbouwen. Maar ook door de aanleg van moestuinen waar gezinnen hun eigen groente kunnen verbouwen.

Lees op de onderstaande folder meer over deze hoopgevende gezondheidskliniek. Die raakt me deze adventsperiode natuurlijk extra diep. Moeder en kind, alle hoop voor onze toekomst is gevestigd op nieuw leven. Mag ik u daarom vragen ons te steunen en zo deze gezondheidskliniek te helpen? Dan kunnen alle moeders zoals Maria Blanca hun baby veilig geboren laten worden en een gezonde start geven. Dank voor uw bijdrage in de komende collecte!
Zie ook de website www.adventsactie.nl.

Meer informatie:

Meer informatie over het Adventsproject