Adventsactie is weer gestart

01-12-2020

Adventsactie weer van start; van 28 november t/m 20 december

Volgens de Wereldbank had in 2017 maar liefst 22% van de kinderen wereldwijd een groeiachterstand en vrijwel altijd is ondervoeding de oorzaak. We staan er niet altijd bij stil, maar ondervoeding is daarmee een belangrijke oorzaak van armoede. Jonge kinderen die te weinig voedingstoffen binnen krijgen, lopen een groeiachterstand op. Ze zijn kwetsbaarder en worden sneller ziek, ontwikkelen zich langzamer dan gezonde leeftijdgenootjes en presteren minder goed op school.

Niet alleen hebben ondervoede kinderen meer moeite met leren, door hun slechte gezondheid en het lage inkomen van hun ouders gaan ze meestal ook onregelmatig naar school en presteren op school vaak minder goed. Hun toekomstmogelijkheden zijn slechter. De kans is groot dat ze later in armoede terecht komen.
Adventsactie wil bijdragen de honger de wereld uit te helpen.

Dit jaar steunt Adventsactie vier projecten in de landen Congo, Nicaragua, Israël en Malawi. In het weekend van 12/13 december wordt in alle kerken aan het project in Nicaragua aandacht besteed. Er is dan ook een collecte voor dit project.

Werkgroep Missie, Ontwikkeling en Vrede
Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde.

Adventsactie Den Haag NL89 INGB 0653 1000 00

Adventsactie 2020: geef gul, doe mee. U kunt ook geven via de IDEALfunctie