The Passion vanuit Roermond

26-03-2021

Musicalster Freek Bartels speelt Jezus in The Passion 2021

In de komende editie van het populaire paasspektakel The Passion zijn hoofdrollen weggelegd voor Freek Bartels, Rob Dekay en Leo Alkemade. Die drie namen zijn bekendgemaakt in het tv-programma De Vooravond (BNNVARA). Het thema van deze uitvoering is ‘Ik ben er voor jou’.

Musicalster Freek Bartels (zie foto) speelt de rol van Jezus. “Het is een ontzettende eer om gevraagd te worden voor zo'n spektakel”, zei hij aan tafel bij Fidan Ekiz en Renze Klamer. Muzikant Rob Dekay kruipt in de huid van Judas Iskariot. Op de vraag of hij zich in die figuur herkent, antwoordde hij grinnikend ja. “Ik denk dat iedereen een klein beetje Judas in zich heeft zitten.” Komediant Leo Alkemade vertolkt de rol van Petrus.

Eerder werd bekend dat Trijntje Oosterhuis de rol van Maria zal vertolken. Humberto Tan zal het passiespel aan elkaar praten en Anita Witzier neemt de taak van verslaggever op zich.

Het muzikale evenement wordt op 1 april (Witte Donderdag) live uitgezonden door KRO-NCRV vanuit Roermond. Omdat fysieke aanwezigheid van publiek in Roermond dit jaar vanwege corona niet mogelijk zal zijn, wordt The Passion interactiever en kan de kijker via thepassion.kroncrv.nl onderdeel zijn van de 11de editie van het spektakel.

The Passion wordt mede mogelijk gemaakt door Protestantse Kerk Nederland, Kansfonds, het Bisdom Roermond en de Gemeente Roermond.

Meer informatie:

Freek Bartels