Moederdagweekend

10-05-2021

Moeders in het zonnetje gezet

Een regen van rozen daalde neer in onze parochie dit weekend. Het gaf vele blij verraste gezichten. De vreugde die het achterliet gonsde nog lang na.

Al vroeg in de zaterdagochtend stonden ze er klaar voor, pastoor Geertjan van Rossem en kapelaan Marshal Stanislaus om bezaaid onder 175 rozen op de foto te gaan. Moederdagrozen wel te verstaan, die na enig voorbereidend werk van beider heren door kapelaan Marshal rondgebracht zouden worden.

Zo gezegd zo gedaan!
Zeker 75 “parochiemoeders” (inclusief ons allermoeder Maria) zijn dit weekend in het zonnetje gezet. Met rozen en een warm toegezongen ‘lang zal ze leven’ zijn ze door de kapelaan bij hun voordeuren bezocht. Op gepaste afstand, want het blijft natuurlijk coronatijd, maar even liefdevol en vreugdevol. Glinsterende ogen en brede lachen op blij verraste gezichten waren het resultaat en hebben nog lang doen napraten in de parochie.

De paden op, de lanen in, vooruit met flinke wielergang...
Zo ongeveer alle straten en (uit)hoeken van Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde heeft kapelaan Marshal op zijn fiets doorkruist. Hotseknotsend over de kinderkopjes en klinkers zo hier en daar, en de pijn in het zitvlak trotserend.
Een ware race tegen de klok: Meer dan 100 kilometer kris-crossend door de parochie in 2 dagen tijd, stilstaand bij ruim 60 adressen waar één of meerdere parochiemoeders woonden… Een échte ware race tegen de klok! En een uitdaging van het ongetrainde lichaam. Maar met vlag en wimpel geslaagd en met veel voldoening voltooid!

Parochiemoeders, want "als een zorgzame moeder zijn” in de parochie kun je mét en zónder zelf kinderen te hebben.
Alle parochiemoeders bezoeken was ons niet mogelijk. (Dan hadden we een Moederdag-week of Moederdag-maand moeten hebben.) Maar vergeten willen we er niet een. Daarom wensen wij hen allen via deze weg:

"EEN FIJNE MOEDERDAG EN GODS ZEGEN!"
namens pastoor Geertjan van Rossem en kapelaan Marshal Stanislaus.

"Een zichtbare uitdrukking op aarde van de onzichtbare God in de hemel is: moeder"

Pastoor Geertjan en kapelaan Marshal zetten moeders in de rozen