Laat je inspireren: Geloven NU 2021

23-05-2021

● Overweging feest van Pinksteren

● Deze zondag vieren we Pinksteren. Het motto luidt: Kom, o Geest.
In donkere perioden – en we hebben het laatste jaar heel wat meegemaakt met de pandemie – is het van het grootste belang om geïnspireerd te blijven. Geestkracht voor een vitaal bestaan en een dito vitaal geloof. Gelukkig dat we ieder jaar een feest van Pinksteren ontvangen om in ieder tijdsgewricht met zijn eigen uitdagingen de goede Geest, de scheppende Geest van God te ontvangen. Stilstaan kan niet in ons geloof, maar ook niet in ons leven. Niet stilstaan maar in beweging blijven, geïnspireerd door de Liefde van Vader en Zoon.

● Overweging tweede Pinksterdag

● Deze dag vieren we 2e Pinksterdag. Het motto luidt: Kom, o Geest.
Met het feest van Pinksteren is de heilige Geest gekomen over de apostelen in de Bovenzaal. En Maria was in hun midden, lezen we. Samen met de Twaalf heeft zij de heilige Geest ontvangen, zij die door diezelfde heilige Geest overschaduwd is bij de aankondiging van de engel…en zij heeft ontvangen van de heilige Geest. Maria is dus innig verbonden met het geheim van Pinksteren, de dag waarop we het begin van de Kerk plaatsen. Als Moeder van Jezus mogen we haar ook aanroepen als Moeder van de Kerk.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 23 mei 2021

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal en straks interactief.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links... Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link hieronder en geniet van de presentatie.
● Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link. (volgt)
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en Evangelies van deze week

De teksten van alle lezingen en Evangelies van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens op uw dode gemak...

Meer informatie: