Het belang van missie

20-05-2021

De Nederlandse missionarissen rekenen op uw steun...

Elke dag opnieuw gaan honderden Nederlandse missionarissen en missionair werkers wereldwijd de strijd aan tegen onrecht en armoede. Hierbij kunnen zij rekenen op financiële steun van de Week Nederlandse Missionaris (WNM) zodat zij zich kunnen blijven inzetten voor de meest kwetsbaren.

Gesterkt door deze uiting van solidariteit, zetten zij zich met overgave in voor anderen. In een jaarlijkse campagne rond Pinksteren brengen wij het missiewerk onder de aandacht bij de parochies en andere belangstellenden. Met het organiseren van de Pinksteractie in onze parochie maken we het belangrijke werk van de Nederlandse missionarissen en missionair werkers mede mogelijk. Uw steun is onmisbaar. De WNM hoopt van harte op uw inzet en betrokkenheid en ondersteunt u graag waar nodig.

Pinksteractie 15 tot en met 23 mei 2021
Geïnspireerd door hun geloof zetten missionarissen en missionair werkers zich in voor anderen. Dat doen zij altijd en overal ter wereld. Missionaris Peter Daalhuizen werkt bijvoorbeeld al bijna 40 jaar in Brazilië, waar hij zich (samen met zijn zus) inzet voor bejaarden en andere kwetsbare groepen. Hij heeft er zelfs drie parochies onder zijn hoede. Missionair werker Susanne Beentjes werkt in Tanzania met jonge meisjes die vaak al jong zwanger zijn geraakt en daardoor hun school niet konden afmaken. Dankzij Susanne leren de meisjes voor zichzelf en hun kind te zorgen, waarbij omgaan met geld erg belangrijk is. Susanne, pater Peter en al die andere missionarissen en missionair werkers zijn er altijd voor de ander. En wij zijn er – samen met u – voor hen.

De collectebussen staan dit weekend achter in de kerken van onze parochie. Dank voor uw bijdragen. Bezoek de website van de Nederlands Missionarissen.