Het regende biertjes met Vaderdag

20-06-2021

Het Covid-19 virus, de corona, heeft vele beperkingen en gruwelijkheden met zich meegebracht. Toch ontstaan er ook mooie initiatieven in deze soms zo eenzame tijd. Één daarvan is het rondstrooien van rozen vanuit de pastores met Moederdag. En nu, met Vaderdag, regende het… biertjes! Aan vaders en parochievaders (zij die vader-in-hart zijn zonder kinderen).

Wat een genot weer om op de fiets en met de auto de parochie te doorkruisen en zovele enthousiaste vaders en parochievaders te ontmoeten. Met glunderende gezichten en brede lachen van oor tot oor werden we onthaald. Blij verrast waren de vaders. En sommigen hoopten er stiekem al op dat er ook bij hen aangebeld zou worden en dat er een “lang zal hij leven” zou weerklinken.

Naast vaders in de parochie is ook Sint-Jozef, de pleegvader van Jezus, in het zonnetje gezet. In het zonnetje..? In de bloemetjes wel te verstaan! Letterlijk! Om Sint-Jozef te eren is tijdens de viering een lelie aan de voet van zijn beeld neergezet, namens ons allen.

Enkele reacties vanuit de parochie
“Wat een verrassende zaterdagochtend. Als onze Kapelaan & co ons voor Vader- én Moederdag ‘n attentie aanreiken. Dan kan het niet anders dan dat we in een gemoedelijk gesprek de verbinding voelen die onze parochie zó eigen is. We zijn op de goede weg! Om elkaar weer te mogen ontmoeten, en dat voelt “Rijk”.” (Jel en José)

“Om eerlijk te zeggen, Ja, ik had er wel aan gedacht en stiekem ook een beetje op gehoopt.
En ja, zaterdagmiddag werd er aan de voordeur gebeld, en toen ik de deur opende werd mijn hoop omgezet in blijdschap want daar stonden Petra en kapelaan Marshal die me onmiddellijk een aubade bracht met een prachtig zingende Vaderdagwens. Na zijn optreden kreeg ik weer ’n lekker blikje bier van hem waar een heel mooi kaartje aan bevestigd zat. Een beetje jennen is me eigen dus zei ik hem lachwekkend dat het blikje van vorig jaar een maatje groter was dan dit blikje, en dat beaamde hij met een big smile.* Vaderdag 2021 kreeg met dit schitterende gebaar weer ’n mooie start voor me. Dankjewel.” (Fons)

Tot slot. Kapelaan Marshal heeft zo zijn eigen uitleg bij de letters van het biermerk:
Van links naar rechts gelezen:
Man: "Hij en ik nemen elke keer een nieuwe.”
Van rechts naar links gelezen:
Vrouw: “Na elke keer een nieuwe is er hoofdpijn.”

Een toost op onze Vader in de hemel. En op alle vaders en vaders-in-hart van onze parochie.

Fijne Vaderdag!!

Ontmoeten, verbinding en een hoop blijdschap