Laat je inspireren: Geloven NU 2022

30-01-2022

● Overweging voor de Vierde zondag door het jaar 30 januari 2022

Vierde zondag door het jaar. Het motto luidt: Jezus-Geneesheer
De kerkvader Augustinus gebruikt veel ‘titels’ voor Jezus om zijn werking in ons midden te benaderen. De titel die Augustinus het meest gebruikt, is ‘geneesheer’. In het Evangelie  –niet alleen vandaag- verricht Jezus vele genezingen. Maar… altijd in een context van geloof. Het gaat om een wisselwerking tussen zijn genezende kracht en de gelovige ontvankelijkheid van de zieke. Eigenlijk is het altijd zo gegaan in onze geloofstraditie, wil Jezus ons vandaag duidelijk maken. Want het genezen van een zieke heeft te maken met liefde, het verbond tussen mensen, het Verbond met God, de Vader van Jezus.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 30 januari 2022

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze zondag en klik op deze link en geniet van de presentatie.
● Voor de presentatie van het Evangelie van deze zondag klikt u op deze link
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: