Maria Lichtmis

02-02-2022

Jezus en Maria in het zonnetje met Maria Lichtmis

Vandaag, op 2 februari, vieren we het Feest van Maria Lichtmis. De nieuwere naam van dit Feest is 'de Opdracht van de Heer in de Tempel'. Het is de herdenking van de opdracht (de presentatie) van de Heer in de tempel, waarbij Jezus, zoals elk eerstgeboren Joods jongetje, werd opgedragen aan God. Een feest van Jezus en een feest van Maria.

Maria is een licht en voorbeeld voor velen. Zoals ze Jezus' moeder was, en is, wil ze ook voor ons een moeder zijn. Vol liefde en warmte. Een moeder waar je thuiskomt, die naar je luistert, er voor je is, met je meebidt. Velen ervaren deze steun aan Maria.
Maria is ons graag tot hulp en helpt ons graag om onze weg naar Jezus te vinden en te versterken.

In onze parochie zijn verschillende kapellen. Waaronder ook Mariakapellen. Allen zeker de moeite waard om eens langs te fietsen en er binnen te gaan. Proef de stilte, geniet ervan.

Misschien wel juist op deze dag, Maria Lichtmis, een extra uitnodiging om Jezus en Maria in het zonnetje, in het (kaars)licht, te zetten. En daarmee ook aan uzelf een warm en lichtend geschenk.
Coronaproof!

Welkom in de kapellen die onze parochie rijk is!

Een indruk uit de kapel Maria, Koningin van de Vrede te Boxtel