Laat je inspireren: Geloven NU 2022

06-03-2022

● Overweging voor de Eerste zondag van de veertigdagentijd 6 maart 2022

Eerste zondag van de veertigdagentijd. Het motto luidt: Op proef gesteld
Ieder jaar beginnen we de opgang naar Pasen met de ‘test’ van Jezus in de woestijn. Vier jaar geleden heeft de tekst van het Onze Vader enkele veranderingen ondergaan. Onder meer is de zin ‘en leid ons niet in bekoring’ verandert in  ‘en breng ons niet in beproeving’. En Jezus wordt nu wel beproefd, Hij die ons deze woorden van het Onze Vader heeft gegeven? Er is veel discussie geweest over het Onze Vader. We mogen het verhaal van het ‘op de proef stellen’ van Jezus in de woestijn, lezen als een test die Hij heeft ondergaan opdat wij bij de beproevingen die zeker op onze levensweg zullen komen, gesteund worden om deze beproeving aan te kijken en er doorheen te gaan.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 6 maart 2022

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze zondag en klik op deze link en geniet van de presentatie.
● Voor de presentatie van het Evangelie van deze zondag klikt u op deze link.
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: