#stopthewarnow - HELP

30-03-2022

Beste vrienden, help ons met de grote actie: #stopthewarnow

Graag wil ik jullie laten weten dat ik op 2 april a.s. naar Lviv (Oekraïne) ga om mijn kleine bijdrage te leveren aan het #stopthewarnow initiatief, georganiseerd door de Paus Johannes XXIII-gemeenschap.
Het doel is om met 60 bussen, ook van andere organisaties, de Oekraïense grens over te steken om levensmiddelen en medicijnen naar de mensen, opgevangen in een vluchtelingenkamp, te brengen en dan met 100 kinderen en hun moeders van het oncologische ziekenhuis naar Italië terug te rijden.

Sommige vrijwilligers van de gemeenschap hebben er sinds het begin van de conflicten voor gekozen om in Lviv te verblijven om de plaatselijke bevolking te steunen. Met hun hulp is het ons gelukt de reis te organiseren.
Geen verlangen naar martelaarschap! Ik ben mij bewust van de gevaren, maar ook van de noodzaak een boodschap van hoop te brengen aan de slachtoffers van de oorlog. Oorlog en wapens brengen alleen maar pijn en lijden en zijn nooit het antwoord op problemen.

Voor de uitvoering van het project hebben wij 150.000 euro geïnvesteerd in middelen die door de bevolking werden gevraagd. De reiskosten voor elk busje dat vanuit Italië vertrekt bedragen ongeveer 800 euro en dan moeten de 100 kinderen en hun moeders nog worden ondergebracht. Zoveel geld, vrede kost geld!
De oorlog kost nog meer: alleen al in Lviv zijn 90 raketten gelanceerd voor een bedrag van 500 miljoen euro.

Ik vraag u een kaars aan te steken voor deze reis om een einde aan alle oorlogen af te smeken. Meer info: https://www.stopthewarnow.eu/en/ Voor degenen die het initiatief willen steunen:
iban: NL12 RABO 0 10 88 07 940 t.n.v. Heilig Hartparochie: omschrijving Diaken Pierpaolo Oekraïne

Met dank en groet, diaken Pierpaolo Flesia