Familiedag en Palmpaasviering

05-04-2022

Palmpaasviering met uitbeelden van het Lijdensverhaal

Dit weekend, 9 en 10 april, vieren we Palmpasen. Ook voor de kinderen en gezinnen is er speciale aandacht in onze Heilig Hartparochie. Want op zaterdag 9 april is er een Familiedag en in de avond om 19.00 uur een Gezinsviering.

Op zaterdag 9 april is er een Familiedag. De allereerste in een reeks van velen die naar alle waarschijnlijkheid zullen gaan volgen. Gezinnen in alle vier de kerdorpen, te weten Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde, zijn van harte uitgenodigd om deze Familiedag mee te komen beleven!

Om 16.00 wordt gestart met een gezamelijk welkom heten. Daarna gaat iedereen in groepen uiteen. Voor de allerjongsten is er oppas. De communicanten en iets oudere kinderen volgen hun eigen programma. Alsook de tieners en volwassenen. Zo heeft iedereen op eigen leeftijdsgebied aansluiting. Wel zo leuk en uitdagend natuurlijk! Zo ongeveer rond 17.30 uur komen we weer bijeen om gezellig samen de maaltijd te hebben. En aansluitend gaan we naar de Palmpaasviering.

De Palmpaasviering is een Gezinsviering. Dus hartstikke leuk en boeiend voor jong en oud!! De Palmpaasviering is natuurlijk ook te bezoeken zonder aan de Familiedag deel te nemen.
De lezingen worden vervangen door een waar Passiespel: het uitbeelden en spelen van het Lijdensverhaal door kinderen, tieners en volwassenen. Waar deze middag, dinsdag 5 april, al volop voor geoefend is. Tijdens de Viering worden de liederen verzorgd door de Praiseband Upside Down. En worden palmtakjes gewijd en uitgereikt. Wat wilt u nu nog meer?!

In verband met voorbereidingen en o.a. de maaltijd is vooraf aanmelden voor de complete Familiedag (start 16.00 uur) noodzakelijk. Dit kan door een mail te sturen naar info@heilighartparochie.nl of door te bellen met het Parochiesecretariaat 0411 - 67 22 15.

Het wordt een middag en avond die u niet mag missen! Vol ontmoeting, spel, boeiende thema's, een maaltijd én een Palmpaasviering met passiespel. Zorg dat u erbij bent. Want er zal veel vrolijke stof zijn om nog lang over na te praten en door te genieten.