150 Kinderen geholpen

06-04-2022

Honderdvijftig kinderen en hun moeders van het oncologische ziekenhuis naar Italië

Beste vrienden. Ik ben net thuisgekomen met veel emoties in mijn hart. Gezond thuis teruggekomen, bij mijn familie en vrienden. Een vreugde die de vele vluchtelingen die hun land en hun geliefden moesten verlaten, op dit moment niet kunnen voelen.

In Lviv bevinden zich meer dan 200.000 vluchtelingen uit de conflictzones. Oude mensen, kinderen en gehandicapten in het bijzonder, die proberen te ontsnappen aan de gruwel die ze hebben gezien. In de mensen die wij hebben geholpen zag ik zoveel droefheid, het besef dat niets ooit nog hetzelfde zal zijn. Maar ik zag ook zoveel dankbaarheid.

Zij vertelden ons dat in Oekraïne families een kleine pop, “motanka” genaamd, in hun huizen bewaren. Volgens de traditie beschermt deze pop de mensen tegen het kwaad. Zij gaven ons enkele als geschenk, zeggende: jullie zijn onze bescherming, met wat jullie voor ons hebben gedaan.

Dankzij jullie hulp, beste vrienden, konden we met 68 bussen naar Lviv reizen. 221 vrijwilligers brachten 30 ton voedsel, geneesmiddelen en eerste levensbehoeften naar de plaatselijke Caritas en het Don Orione Centrum. We slaagden erin 300 mensen te evacueren, van wie 150 minderjarig en 35 zwaar gehandicapt waren.

Een kleine druppel solidariteit, maar vele kleine druppels ervan maken een oceaan van liefde! Deze mensen zullen worden opgevangen in vele huizen en opvangcentra in Italië, in de hoop dat zij spoedig naar Oekraïne kunnen terugkeren.

De donaties stromen nog steeds binnen, ik breng u binnenkort op de hoogte. Als u nog wilt bijdragen, hier zijn de details: Iban: NL12 RABO 0 10 88 07 940 t.n.v. Heilig Hartparochie: omschrijving Diaken Pierpaolo Oekraïne. Meer info: https://www.stopthewarnow.eu/en/
Dank u, dank u, dank u zeer voor uw nabijheid met hen die lijden.
Klik voor een foto-impressie op deze link, of de link hieronder. (meer foto's volgen).

Diaken Pierpaolo Flesia

Meer informatie: