Beatles-avond reacties

03-05-2022

Reacties vanuit bezoekers van de Beatles-avond

Ben:
Ik vond de Beatles avond erg leuk en leerzaam. De pastoor had heel veel kennis van the Beatles. Hij gaf veel achtergrond informatie. Dat maakte het ook leerzaam. De muziek was ook erg leuk. Er werd zelfs meegezongen. De concerten waren zeer bijzonder. Ik heb the Beatles nog nooit zo gezien. Veel lof aan de pastoor dat hij deze bijzondere collectie aan ons heeft getoond. Ik vond het een plezierige avond en heb er erg van genoten.

Pieter:
The Beatles All You Need Is Love. Wat een verrassing dat onze pastoor Geertjan van Rossem een echte Beatles-kenner is.
Wij werden in het Pastoraal Centrum ondergedompeld in de muziek en zang van de Beatles van de jaren seventies. Onze delegatie uit Esch bestond uit 4 personen (Jos, Desiré, Nelly, Pieter) op deze 1e dag van mei.....
De jaren seventies die net als elke lente nieuwe energie en élan brengt... Zo brachten destijds ook de Beatles voor velen nieuwe energie en élan en verwelkomde onze pastoor de vele bezoekers. We zagen op een scherm drie optredens van deze fameuze groep uit Engeland, namelijk uit 1964, 1965 en 1969. In deze optredens kwamen een tiental bekende hits voorbij. De eerste twee optredens waren tijdens de Amerikaanse Ed Sullivan show; het laatste optreden is het bekende “Rooftopconcert” op het dak van het Apple-gebouw in Londen. Bij dat laatste optreden op het dak van het Apple-gebouw werden door Londense polities dringend verzocht te stoppen met produceren van zoveel lawaai. Dacht even dat ook de politie in Boxtel naar ons pastoraal centrum zou komen, omdat het even leek op een liveoptreden van de Beatles. Maar we waren daarvoor al gewaarschuwd.... Dank aan ons pastoor en verzorgers van de hapjes en de heerlijke ook alcoholische drankjes...

Betsy:
Met carnaval zong heer pastoor “voor eeuwig jong”. Met de film en muziek van de Beatles zal dat zeker lukken. De avond was fenomenaal. Dank daarvoor. Hier heb ik niets aan toe te voegen.

Frans en José:
Wij vonden het een bijzondere avond, dit was een heel andere manier van geloven en parochie vormen. Het was gezellig met een voortreffelijke gastheer die gepassioneerd deskundige uitleg van de muziek gaf, met een drankje. Voor herhaling vatbaar.

Een gezellige Beatles-avond in het Pastoraal Centrum