Familiedag prima bezocht

06-11-2022

De derde familiedag was dit keer op een zondag: de dag werd druk bezocht en was een succes!

Vandaag was de derde familiedag van dit werkjaar, de eerste op een zondag. De dag begon om 10.30 uur met een gezinsviering in de Sint-Petrusbasiliek. Aansluitend was er een lunch in het Pastoraal Centrum, nabuurten voor de ouders en spelen voor de kinderen en als ‘derde’ en belangrijke helft in gesprek gaan over het geloof en dingen die er toe toen. Rond 13.45 uur werd de dag afgesloten en gingen ruim zestig deelnemers onder herfstige omstandigheden maar heel  tevreden naar huis.

De basiliek was rond de klok van 10.30 uur goed gevuld: veel ouders met kinderen hadden de weg naar de kerk gevonden. Onder hen een zevental vormelingen die zich aan het begin van de viering aan alle parochianen voorstelden. Dat was een blijde gebeurtenis en pastoor Geertjan van Rossem sprak de wens uit dat velen hen nog zouden volgen. De vormelingen stonden trots op het priesterkoor en werden door Geertjan uitgenodigd om bij alle familiedagen aanwezig te zijn.

Deze vormelingen en alle andere kinderen ongeveer 25 werden bij de gehele viering betrokken. Ze mochten tijdens de preek op de trappen van het priesterkoor zitten, rond het altaar staan het ‘Onze Vader’ bidden en helpen met de kaarsen aansteken en vasthouden. Velen van hen vonden het zichtbaar een grote eer.

De muziek in de viering werd door het koor Con Fervore verzorgd, onder leiding van Mirjam Zweerts. Ze kregen na afloop een stevig applaus van de kerkgangers en dat was ook verdiend. Ze zongen fantastisch en de liederen sloten heel goed aan bij een gezinsmis en het thema van de viering. Zo werden onder meer ‘Mag ik dan bij jou zijn’ en ‘Halleluja’ op een indringende wijze vertolkt. U kunt de hele viering via het YouTubekanaal van de Heilig Hartparochie terugkijken en  hieronder kunt u via een link de fotoreportage bekijken.

Na de viering toog iedereen naast het Pastoraal centrum. Daar schoof iedereen aan, aan een rijk gedekte tafel. Na een gezongen gebed werd er tomatensoep met balletjes geserveerd, heel veel luxe broodjes en drank met voor ieder wat wils. Iedereen smulde er heerlijk van. Terwijl de ouders en andere volwassenen nog napraatten gingen veel kinderen buiten in de tuin spelen. Daarna werden met zijn allen de tafels afgeruimd.

Na deze maaltijd gaf Geertjan van Rossem een lezing over het Evangelie van die dag, aangekleed met mooie teksten, foto’s en prachtige delen van films. Er was door de aanwezigen een en al aandacht. De kinderen gingen naar het Koetshuis. Daar trakteerde een jarige van die dag waarna de groep verder uiteenging, de kleintjes verbleven in de ene zaal en kregen van Andrea Flesia kindercatechese en grootsten werden onderricht door Mechthild de Waal.

Rond de klok van 13.30 uur verzamelde iedereen zich weer in het Pastoraal Centrum en werd de dag afgesloten. Alle aanwezigen werden bedankt voor de komst, maar vooral de werkgroep en alle dienstdoende vrijwilligers kregen een welverdiend compliment en een dank-je-wel.
De viering kunt u via ons YouTubekanaal terugkijken, klik op deze link- https://www.youtube.com/watch?v=Zum9kYOCmNg - en de foto’s van de hele familiedag via het hoofdstuk ‘Fotoalbums’ of door op deze link of op onderstaande link te klikken.

Meer informatie:

De vormelingen van de geloofsgemeenschap Boxtel stellen zich voor