Herinneringsactie Kerkbalans 2022

03-11-2022

‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’

Dit is de slogan van de Actie Kerkbalans 2022. ‘Geef om de kerk van morgen én die van vandaag’, zou de subtitel kunnen zijn. Geven om elkaar en er zijn voor de ander zijn belangrijke waarden van samen kerk-zijn. Deze basiswaarden kwamen het afgelopen jaar weer goed uit de verf.

De corona-epidemie is redelijk onder controle al weten we niet precies wat er in het komende najaar en winter nog kan komen. Maar als land en als mens zijn we er hopelijk beter op voorbereid. Ontzettend vervelend is dat heel wat mensen nog lijden van de naweeën van corona en ontzettend veel ongemakken ervaren als gevolg van de aandoening long-covid. Als parochie waren en blijven wij ook nu voor deze mensen een steun in de rug.
Deze steun geldt ook voor de inwoners van Oekraïne, de miljoenen vluchtelingen en de slachtoffers van natuurrampen, droogte, voedseltekort en grandioze overstromingen. We nemen ze elke week in gedachten mee.

Ieder jaar benaderen wij alle parochianen voor een financiële bijdrage om alle parochie-activiteiten te bekostigen. Naast deze bijdrage zijn wij ook sterk afhankelijk van de inkomsten van onder meer de collectes. Deze laatste zijn weer toegenomen. Helaas is dat alles niet voldoende gebleken om onze begroting op orde te houden. Daarom doen wij op u een welgemeend beroep om alsnog de kerkbijdrage over te maken.

Gelukkig zien wij dat velen van u al hebben bijgedragen aan de Actie Kerkbalans 2022. Daar zijn we blij mee! Heeft u al een bijdrage overgemaakt dan hoeft u niets meer te geven, het mag natuurlijk wel.  Met uw financiële steun kunnen wij ‘geven om elkaar en er zijn voor de ander…”. De uitnodigingsbrief om te geven ontvangt u komende weekend in uw brievenbus.

Geef vandaag voor de kerk van morgen
Doe mee aan de herinneringsactie

Meer informatie: