Emeritus-paus ernstig ziek

28-12-2022

Emeritus-paus Benedictus XVI ernstig ziek

Paus Franciscus heeft woensdag de 95-jarige emeritus-paus Benedictus XVI bedankt voor zijn stille dienst aan de Kerk. En vraagt de gelovigen te bidden voor zijn voorganger.

Tijdens zijn algemene audiëntie van 28 december zei de paus: "Ik wil u allen vragen een speciaal gebed te zeggen voor emeritus-paus Benedictus, die in stilte de Kerk ondersteunt. Denk aan hem. Hij is erg ziek. En vraag de Heer hem te troosten en hem te steunen in dit getuigenis van liefde voor de Kerk tot het einde."

In een verklaring bevestigde Vaticaans woordvoerder Matteo Bruni dat "in de afgelopen uren een verergering is opgetreden in Benedictus' gezondheid als gevolg van de gevorderde leeftijd. Maar dat de situatie op dit moment onder controle is, voortdurend gevolgd door de artsen."

Wij vragen u om uw gebed voor emeritus-paus Benedictus XVI.
Vanuit het Vaticaan wordt het volgende gebed aangereikt:

Laat ons bidden,
Almachtige en eeuwige God,
U bent de altijddurende gezondheid
van degenen die in U geloven.
Verhoor onze gebeden voor uw zieke dienaar Benedictus
voor wie wij uw hulp vragen
en uw liefdevolle barmhartigheid.
Door Christus onze Heer.

Klik op DEZE LINK voor meer informatie over de gezondheid van Benedictus XVI.

Paus Franciscus begroet emeritus-paus Benedictus XVI in het klooster Mater Ecclesiae