Hans van der Haagen onderscheiden

05-04-2023

Organist Hans van der Haagen onderscheiden

Hans van der Haagen werd zondag 2 april in de Protestantse kerk in Boxtel flink in het zonnetje gezet. Hij ontving een gouden insigne met oorkonde in verband met zijn 40-jarig jubileum als organist.

Op zondag 2 april werd organist Hans van der Haagen geheel onverwachts in het zonnetje gezet in de Protestantse kerk in Boxtel. Hans kreeg een gouden insigne opgespeld vanwege zijn 40-jarig jubileum als organist aldaar. Ook ontving hij een bijbehorende oorkonde. Hans is voor ons in de Heilig Hartparochie geen vreemde. Want ook hier is hij organist en viert al bijna zijn 60-jarig jubileum. Zijn vele jaren ervaring en kundigheid als fantastisch orgel- en pianospeler oversteigen bij elkaar opgeteld zelfs verre zijn eigen leeftijd: 40+60 is 100 jaren!

De jubilaris, Hans van der Haagen, zelf aan het woord:

Totaal verrast werd mij aan het einde van de kerkdienst van 10 uur gevraagd, naar beneden te komen, voordat het slotspel op orgel zou plaatsvinden. Beneden aangekomen ging de kerkdeur open en zag ik mijn vrouw Cecile, de kinderen en kleinkinderen. Ook Cecile's zus Monique en haar partner Freek waren getuige van dit heugelijke feit.

Wat een geweldige verrassing met lovende woorden, bloemen en cadeaus. Verder was ook nog een afgevaardigde van de Protestantse Kerk Nederland (PKN) aanwezig. Hij overhandigde mij een prachtig boek over de historie van bijzondere kerken in Nederland.

Bovendien was de pers aanwezig en verschijnt deze week nog een artikel over dit gebeuren.

En dan te bedenken, dat in 2024 mijn 60-jarig organistenjubileum plaatsvindt in de RK kerk.

Ben heel dankbaar, dat ik als onbezoldigd organist de kerken in Boxtel in goede gezondheid mag dienen en hoop, dat het me gegeven is, dit mooie werk nog vele jaren te mogen doen.

Hans, van harte proficiat met je behaalde jubileum. Een prachtig unicum: 40 en (bijna) 60 jaar organist in beider kerken. Wij hopen nog lang van je muzikale gave en diepe geloof te mogen genieten.

Hans van der Haagen (rechts) ontvangt gouden insigne