Bisschop onthult zijn wapenschild

13-06-2023

Bisschop De Korte onthult zijn schild

Vandaag, 13 juni 2023, onthulde onze bisschop, Monseigneur De Korte, na de Eucharistieviering van 8.30 uur zijn wapenschild.

Monseigneur Gerard de Korte onthulde vandaag het wapenschild dat speciaal voor hem gemaakt is. Naar ontwerp van de bisschop zelf. Ook zegende hij het schild na de Eucharistie. De wapenspreuk van de Monseigneur kon er niet bij ontbreken: "Confidens in Christo". Wat betekent: in vertrouwen op Christus.

Een bijzondere dag voor de Monseigneur. Want niet alleen zijn wapenschild is toegevoegd aan de gallerij met wapenschilden van bisschoppen die de Sint Janskathedraal gekend heeft. Het is ook nog eens zijn verjaardag.

En om het geheel nog meer op te vrolijken: oud-bisschop Monseigneur Hurkmans heeft vandaag zijn jubileum van 25 jaar bisschopswijding.

Al het goede dit keer in drieën.

Monseigneurs, vanuit onze parochie: Van harte proficiat met deze heugelijkheden!

Monseigneur De Korte voor zijn wapenschild in de Sint Jan te Den Bosch