Beatles-avond groot succes

21-06-2023

Drukbezochte Beatles-avond smaakt naar meer

Op dinsdag 20 juni 2023 was er een Beatles-avond in het Pastoraal Centrum van de Heilig Hartparochie. Het album "Abbey Road" van The Beatles stond centraal. De 18 liederen passeerden tweemaal het grote projectiescherm. Eenmaal door de Beatles gespeeld en eenmaal door The Analogues. Een Nederlandse coverband die de liederen tot in detail echtlijkend ten gehore brengt. De zaal was overvol en de stemming zat er goed in.

Dinsdag 20 juni zijn vele mensen in het Pastoraal Centrum in Boxtel samengekomen voor een Beatles-avond. Om samen te genieten van het schitterende album Abbey Road van The Beatles. Gastheer, en enerverend Beatles-kenner, pastoor Geertjan van Rossem heette een ieder welkom. Ook zorgde hij voor een pakkende, korte inleiding over The Beatles en hun album "Abbey Road". Geschiedenis, interessante weetjes en grapjes, werden met humor en enthousiasme verteld. De stemming zat er direct in.

Een indruk van deze druk bezochte avond vertel ik u in een soort van puzzelvorm. Want in onderstaand verslagje van de avond zijn alle titels van het album Abbey Road verwerkt. Van kant 1 en kant 2 samen. Soms letterlijk, soms een tikkeltje cryptisch.
Houdt u niet van puzzelen? Geen zorgen. Ook dan is de tekst prima te lezen. Daar is rekening mee gehouden bij het schrijven ervan. Of u nu wel of niet aanwezig was: u kunt nog even meegenieten van de prachtige, muzikale, gezellige avond die geweest is.

Onderaan dit artikel kunt u op een link klikken naar een document. Daarin vindt u alle titels van het album. In het Engels en ook in een vrije Nederlandse vertaling.
Eind juni, aan het einde van volgende week, zullen de antwoorden hier op de parochiesite geplaatst worden. Wilt u uw puzzelkunsten, uw antwoorden, delen? Hartstikke leuk! Mail deze dan naar info@heilighartparochie.nl en vermeld in de aanhef van de mail “Beatles-avond”.
Niet bekend met mailen? Wellicht wil iemand de tekst uitprinten en/of kunt u het overschrijven. Uw post kunt u afgeven bij of opsturen naar het Pastoraal Centrum, Duinendaal 2, Boxtel, ovv “Beatles-avond”.

Succes! We zijn benieuwd of u ze allemaal kunt vinden!

"O, hoe lieflijk zijn we ontvangen. Als waren we allen hoogheden. Een majesteit, als koning, koningin in het zonnetje gezet. De deur stond wagenwijd voor ons open. Erg aangenaam, want zo hoefden we niet via het dak of via een openstaand badkamerraampje naar binnen te komen.

De liederen waren zeer aangenaam. Op de gouden klanken sluimerden we weg op deze warme, zwoele avond. Dat was waar we voor kwamen, wat we wilden. Zwaar drukkend op ons gevoel. Op positief gevoel. Niet hamerend op droevige snaren. Dan zouden we een gemene meesterlijke bijsmaak aan de avond overhouden. Iets waar we juist niet voor kwamen.
Die last hoefden we niet te dragen, omdat alles tot in de puntjes verzorgd was. De opzet, aankleding, gastheer pastoor Geertjan van Rossem en de muziek brachten vreugde, blijdschap en gezelligheid. Alle aanwezigen droegen hun steentje hier overigens aan bij.

Op de deuren waren verschillende posters van Abbey Road geplakt. En aan de muur hing een schilderij van de Beatles. Kunstig gemaakt op harde stof. De luiken bij de ramen waren vooraf al dichtgedaan. Zo komt de zon hier niet doorheen. Kaarsjes brandden voor extra sfeer.

De videoprojectie geschiedde op witte tafels - op hun kant gezet, tegen elkaar aan - die als scherm dienden. Kunstig uitgedacht. Een luxe scherm is erg duur. Daar hoef je op deze manier nooit je geld aan uit te geven.

Voor aanvang, in de pauzes en na afloop werd gezorgd voor koffie, thee, frisdrank, een biertje, wijntje, wat knabbeltjes. En wilde je even een frisse neus halen dan kon je zo naar buiten lopen. De tuin in. De waterwereld in. Want tussendoor vielen er verkoelende, aangename bui'tjes
Het moge duidelijk zijn dat het een avond was om van te smullen! Met een avondvullend programma. Voor de langere pauze het complete album Abbey Road gespeeld door de Beatles. En na die pauze het complete album nogmaals, maar dan gespeeld door The Analogues. Een band die de Beatles covert, tot in details echt lijkend.
En helaas kent elke heerlijke avond uiteindelijk dan toch ook z'n einde."

Een ieder ging volop nagenietend op eigen uur en tijd naar huis. Maar niet voor ons door pastoor Geertjan beloofd werd, dat de muzikale avond een vervolg gaat krijgen. Over een tijdje en met andere invulling, andere muziek.
Ook deze derde muziekavond krijgt dus een vervolg. Daar kunnen we na veel genieten alleen maar dankbaar op zeggen: LET IT BE!

De 18 titels van het Beatles-album Abbey Road zijn in bovenstaande schuingedrukte tekst verstopt. Hoeveel weet u er te vinden? Heeft u de titels niet zo 1, 2, 3 paraat? Geen nood. Klik op onderstaande link voor het overzicht met de liedjes. Zet em op!

Meer informatie:

Beatles-avond in het Pastoraal Centrum te Boxtel doet velen genieten