Oplossing titels Beatles-avond

01-07-2023

Een avond vol Abbey Road

Dinsdagavond 20 juni was er een Beatles-avond in het Pastoraal Centrum in Boxtel. De avond was druk bezocht en er werd vol op genoten. Zoals u al eerder hier op onze parochiewebsite kon lezen.

In het verslagje van de Beatles-avond van 20 juni werden alle 17 titels van het Beatles-album Abbey Road verstopt. Heeft u ze alle 17 kunnen vinden? Fantastisch! Heeft u er enkelen kunnen vinden? Ook super! Sommigen waren wat cryptischer omschreven.

Hierbij nogmaals het verslagje over 20 juni. Maar deze keer met alle antwoorden er in aangevinkt. Zoals u zult begrijpen verwijzen de nummers naar de titelrangschikking van het album.

"O, hoe lieflijk (4) zijn we ontvangen. Als waren we allen hoogheden. Een majesteit (17) , als koning (10), koningin in het zonnetje (10) gezet. De deur stond wagenwijd voor ons open.(1) Erg aangenaam, want zo hoefden we niet via het dak of via een openstaand badkamerraampje naar binnen te komen.(13)

De liederen waren zeer aangenaam. Op de gouden (14) klanken sluimerden (14) we weg op deze warme, zwoele avond. Dat was waar we voor kwamen (1), wat we wilden. Zwaar drukkend op ons gevoel.(6) Op positief gevoel. Niet hamerend (3) op droevige snaren. Dan zouden we een gemene meesterlijke (11) bijsmaak aan de avond overhouden. Iets (2) waar we juist niet voor kwamen.
Die last hoefden we niet te dragen (15), omdat (8) alles tot in de puntjes verzorgd was. De opzet, aankleding, gastheer pastoor Geertjan van Rossem en de muziek brachten vreugde, blijdschap en gezelligheid. Alle aanwezigen droegen hun steentje hier overigens aan bij.

Op de deuren waren verschillende posters van Abbey Road geplakt. En aan de muur hing een schilderij van de Beatles. Kunstig gemaakt op harde stof.(12) De luiken bij de ramen waren vooraf al dichtgedaan. Zo komt de zon hier (7) niet doorheen. Kaarsjes brandden voor extra sfeer.

De videoprojectie geschiedde op witte tafels - op hun kant gezet, tegen elkaar aan - die als scherm dienden. Kunstig uitgedacht. Een luxe scherm is erg duur. Daar hoef je op deze manier nooit je geld aan uit te geven.(9)

Voor aanvang, in de pauzes en na afloop werd gezorgd voor koffie, thee, frisdrank, een biertje, wijntje, wat knabbeltjes. En wilde je even een frisse neus halen dan kon je zo naar buiten lopen. De tuin in. De waterwereld in.(5) Want tussendoor vielen er verkoelende, aangename bui'tjes.

Het moge duidelijk zijn dat het een avond was om van te smullen! Met een avondvullend programma. Voor de langere pauze het complete album Abbey Road gespeeld door de Beatles. En na die pauze het complete album nogmaals, maar dan gespeeld door The Analogues. Een band die de Beatles covert, tot in details echt lijkend.
En helaas kent elke heerlijke avond uiteindelijk dan toch ook z’n einde (16)."

Abbey Road - The Beatles

Kant 1:
1. Come together
2. Something
3. Maxwell’s Silver Hammer
4. O! Darling
5. Octopus’s Garden
6. I want you (She’s So Heavy)

Kant 2
7. Here Comes the Sun
8. Because
9. You Never Give Me Your Money
10. Sun King
11. Mean Mr. Mustard
12.   Polythene Pam
13.   She Came in Through the Bathroom Window
14.   Golden Slumbers
15.   Carry That Weight
16.   The End
17.   Her Majesty

Nieuwsgierig geworden naar de liederen? Via Youtube of andere sites kunt u er volop van genieten! Veel plezier. En dank voor het meepuzzelen.