After Alpha een feestje

08-09-2023

Een rijke gevulde avond

De tweede maandagavond van de maand is het After Alpha. Een gezellige avond voor alle oud-deelnemers van een Alpha-cursus in onze Heilig Hartparochie.

Het spande er nog even om of het droog zou blijven. Maar dat bleef het op deze vroege avond van maandag 11 september. In de tuin van het Pastoraal Centrum stonden de tafels buiten gedekt klaar voor de maaltijd. Zo'n twintig oud-Alphadeelnemers en team Alpha schoven gezellig aan om elkaar weer te zien en spreken. Betsy, een van de deelnemers, had overheerlijke nasi gemaakt voor de groep. En dat ging er goed in. Er werd genoten. Van de maaltijd en ook van het gezellige bijpraten met elkaar.

En of het zo moest zijn: we waren net klaar met eten en de eerste druppels begonnen te vallen. Tijd dus om op te staan, alle spullen naar binnen te brengen en binnen verder te gaan met het tweede deel van de avond. Een vlot lied gevolgd door een inspirerende film van pakweg 20 minuten.

Na een korte pauze gingen we met elkaar in gesprek. Over de film "Is er meer?" en over ervaringen rondom je persoonlijke geloof en invulling. Belevingen uit het dagelijks leven.

Inmiddels diende het onweer zich aan. Enkele deelnemers gingen snel naar huis in de hoop nog redelijk droog thuis te komen. Ze waagden de overtocht. De anderen bleven nog even zitten voor een gezellige naborrel. En toen het flitsen en donderen zo goed als over was, verlieten ook zij de pastorie.

De eerste After Alpha van dit seizoen was een vrolijke en rijke ontmoeting. Dat doet met plezier vooruit kijken naar de volgende After Alpha. Deze is op de tweede maandagavond van de maand. Behalve in oktober. Die kan helaas niet doorgaan. De volgende After Alpha is dus op maandag 13 november. Op de tussenliggende maandagavonden zijn er voor alle geïnteresseerden boeiende Paulus-avonden in het Pastoraal Centrum in Boxtel. Startend om 19.30 uur. Welkom!

De After Alpha startte met een maaltijd in de tuin van het Pastoraal Centrum