Pater John verwelkomd

14-09-2023

Pater John veroverde meteen een plaats in vele harten…

Op zaterdag 9 en zondag 10 september is pater John Varikuti in drie kerken van de Heilig Hartparochie gepresenteerd. Tijdens plechtige vieringen stelde hij zich tijdens de preek voor. Hij vertelde over zijn afkomst, achtergrond en zijn missie. Dat deed hij met groot gevoel, met aandacht voor de mensen en bijna helemaal ‘uit het hoofd’.

Als vrij snel werd het ons duidelijk dat de bisschop een goede keuze heeft gemaakt door pater John Varikuti naar de Heilig Hartparochie te sturen. Hij spreekt redelijk tot goed Nederlands, heeft aandacht voor de mensen, kan prima een gesprek voeren en is een en al oor. Eigenschappen die goud waard zijn voor een ‘herder’ in een parochie en zeker binnen onze (geloofs)gemeenschappen.

‘Goh, wat een warme man’, zei een van de kerkgangers tijdens de informele kennismaking in het Pastoraal centrum. ‘Daar wil ik nog wel langer mee praten’. Een andere bezoeker: ‘Het is fijn te zien hoe hij zich door de mensen beweegt en met velen een praatje maakt, zo hoort het’. Loftuitingen die er na een snelle kennismaking al toe doen.

In de loop van de komende week verschijnt er een interview met pater John op deze website. Dan kunt u meer lezen over de achtergronden van deze priester, zijn afkomst en zijn motivatie om naar Nederland te komen alweer vijf jaar geleden.

Pater John Varikuti wordt meteen ingezet binnen het pastorale werk. Hij vraagt ook om werk en toont daarmee al een grote betrokkenheid. In het komende weekend doet hij al twee van de vijf H. Missen en zo zal het voortaan elk weekend gaan. Een ware steunpilaar voor onze parochie, voor pastoor Geertjan.

Op 24 september maakt pater John tijdens het koffiedrinken nog intensief kennis met de geloofsgemeenschap Liempde. Als u op deze link klikt gaat u naar de fotoalbum over de presentatie in het afgelopen weekend. U kunt ook op de link hieronder klikken. Veel kijkplezier.

Meer informatie: