Laat je inspireren | Geloven NU 2023

08-10-2023

● Overweging voor de vieringen in het weekend van 8 oktober 2023 | zevenentwintigste zondag door het jaar

Zevenentwintigste zondag door het jaar. Het motto luidt: Een wijngaard
De wereld is Gods wijngaard waarin wij allen geroepen worden om goede wijn voort te brengen. Was het maar zo eenvoudig! Want er zijn mensen die hieraan van harte meewerken, anderen kiezen voor de winst ten eigen profijt en delen niet (of in een klein select gezelschap). God zendt zeker profeten om mensen te bewegen tot omkeer en voor de weg van delen. Ook deze profeten worden –vandaag is geen uitzondering- aan de kant gezet, zelfs het leven ontnomen. En toch blijft onze wereld de wijngaard van de Heer en wil als zodanig behandeld worden.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van deze zondag 8 oktober 2023

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze zondag en klik op deze link (volgt) en luister en kijk naar de presentatie.
● Voor de presentatie van het Evangelie van deze zondag en klikt u op deze link. (volgt)
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: