In en om de torens: oktober

12-10-2023

Op dinsdag 3 oktober jl. vond de negende vergadering, de ‘oktobervergadering’, van het bestuur van de Heilig Hartparochie van dit jaar plaats. Naast een aantal huishoudelijke aangelegenheden werden de volgende zaken besproken en/of besloten.

● Enkele pastorale zaken
  • De welkomstvieringen en presentaties van pater John Varikuti zijn alle goed geslaagd.
  • De maandagavondcyclus over het leven, werken en de betekenis van apostel worden goed bezocht. Paulus. De volgende is maandag 16 oktober.
  • De familiedagen zijn van start gegaan; de eerste van dit jaar werd goed bezocht.
  • Er wordt nagedacht over het bezoeken van de basisscholen, samen met pater John Varikuti.
  • De situatie binnen de Werkgroep MOV is besproken. Er wordt nogmaals met betrokkenen gesproken om tot een oplossing te komen.
  • Er wordt nagedacht over een of meerdere kerstprojecten binnen de kerkelijke gebouwen maar ook daarbuiten. Meerdere ideeën zoals een muziek- en/of filmavonden worden bestudeerd.
  • Er wordt ook bekeken of het mogelijk is gerenommeerde sprekers naar Boxtel te halen die iets met het geloof van doen hebben.
  • Er wordt ook dit werkjaar weer met kraampjes gewerkt.
Het nieuwe werkjaar is goed begonnen en veel werkgroepen en commissies zijn al goed opgestart.

● Algemene informatieavond op 15 november
De jaarlijkse algemene informatieavond, de parochie-avond, vindt dit jaar plaats op woensdag 15 november a.s. Op deze avond wordt meer informatie verstrekt over het ‘Beleidsplan 2023-2027’ van de Heilig Hartparochie en er komt een luchtig, ontspannend tweede gedeelte. De bijeenkomst begint om 19.00 uur. De bijeenkomst vindt plaats in De Walnoot in Boxtel. U bent allen van harte welkom; u hoeft zich niet van tevoren aan te melden.

● Vertrouwenspersoon
In de huidige Parochiegids (op de website) is ook de naam van onze vertrouwenspersoon opgenomen. Deze naam is ook op de website zelf geplaatst.
Als vertrouwenspersoon van de Heilig Hartparochie is geestelijk verzorger Mathieu Hendriks aangesteld. Hij is bereikbaar via telefoonnummer 06 – 25 17 60 51. De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van gegevens die hem uit hoofde van zijn functie zijn toevertrouwd.

● Beleidsplan 2023-2027 en Actieplan
Beide zijn dit voorjaar vastgesteld. Negen ad-hocwerkgroepen zijn inmiddels samengesteld en aan de slag gegaan om actiepunten uit te werken. De eerste resultaten zijn al bekend. In elke bestuursvergadering wordt de gang van zaken gemonitord. Alle groepen veel succes.

● Kleine, eenvoudige geluidsinstallatie
Er wordt een kleine, eenvoudige geluidsinstallatie aangeschaft. Deze kan dan gebruikt worden tijdens familiedagen, vieringen bij kapellen en andere activiteiten.

● Open Monumentendag 2023
De gang van zaken met betrekking tot de totstandkoming van de open dagen in onze kerken wordt geëvalueerd. Hiertoe wordt er ook contact opgenomen met de Gemeente Boxtel.

● Verslagen van de contactgroepvergaderingen
De meerdere verslagen van deze bijeenkomsten worden kort besproken. Er wordt geconstateerd dat er in en rondom de kerken hard wordt gewerkt. Een compliment waard.

De volgende bestuursvergadering is
op dinsdag 7 november 2023 om 09.30 uur.