Tv-uitzending laatste mis van de H. Hartkerk

12-01-2015

Uitzending laatste H. Mis in de H. Hartkerk op zondag 4 januari 2015

Op zondag 4 januari was de laatste H. Mis in de H. Hartkerk van Boxtel. Op die dag is deze kerk aan de eredienst onttrokken. Dit wil zeggen dat vanaf die dag dit (kerk)gebouw niet meer als kerk in gebruik is. Zie hiervoor ook de eerdere berichtgeving. Op zondag 18 januari a.s. wordt een reportage van deze laatste eucharistieviering door Omroep Dommelland uitgezonden, zowel digitaal als analoog. Aanvang 09.30 uur (!). Deze uitzending is in plaats van die van de reguliere hoogmis van Liempde.

Omroep Dommelland heeft de allerlaatste eucharistieviering in de H. Hartkerk van Boxtel in beeld en geluid vastgelegd. De medewerkers hebben er hard aan gewerkt om de reportage zo snel mogelijk gereed te hebben. En het is gelukt, waarvoor dank! De reportage is klaar en wordt a.s. zondag 18 januari om 09.30 uur via de televisie, kanaal Omroep Dommelland, uitgezonden.
Wij en Omroep Dommelland willen ook graag de mensen die analoog de H. Mis vanuit de kerk van Liempde kijken de mogelijkheid te geven deze H. Mis, opgenomen in de H. Hartkerk te bekijken. Om die reden wordt a.s. zondag bij uitzondering geen rechtstreeks verslag gedaan van de hoogmis vanuit de kerk in Liempde.

Aanstaande zondag 18 januari om 09.30 uur dus een uitzending op Omroep Dommelland van de allerlaatste H. Mis in de H. Hartkerk van Boxtel, die na zondag 4 januari jl. geen kerk meer is. Een mooie, tastbare herinnering die het bekijken en herbeleven zeker waard is…

A.s. zondag 18 januari kunt u de indrukwekkende 'sluiting' van de H. Hartkerk herbeleven