Hoogmis Heilig Hartparochie in Liempde

21-01-2015

Gezamenlijke start van de Heilig Hartparochie in Liempde

Op zondag 1 februari a.s. is er in de kerk van Liempde een gezamenlijke eucharistieviering voor alle parochianen van de Heilig Hartparochie. Op die zondag zijn er in de andere vier kerkdorpen géén missen. Deze viering accentueert de start van de nieuwe Heilig Hartparochie, zeg maar een gezamenlijke aftrap. Na afloop is er in Dienstencentrum Kloosterhof een kennismakingsprogramma met koffie en cake. De Heilige Mis in de kerk van Liempde begint om 10.00 uur (!).

Deze gezamenlijke eucharistieviering vindt in de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde plaats. De dienst wordt voor zover mogelijk voorgegaan door alle leden van het pastoraal team van de nieuwe parochie.
Zoals gebruikelijk luistert het kerkkoor ‘Cantate Domino’ van Liempde de plechtige hoogmis op. Zij verzorgen de vaste gezangen. Het Liempd’s Gemengd Koor geeft ook acte de présence en verzorgt een drietal liederen, samen met de aanwezige parochianen.

Na afloop zijn alle kerkbezoekers en natuurlijk andere belangstellende parochianen van harte welkom in Dienstencentrum Kloosterhof. Dit ligt pal naast de kerk. Daar is onder het genot van een kopje koffie en een plakje cake gelegenheid tot onderlinge kennismaking. Dit begint om ongeveer 11.00 uur.
De vicevoorzitter van het parochiebestuur, Jos Polman, zal de aanwezigen toespreken en het nieuwe bestuur aan u voorstellen. Hij vertelt ook meer over de start van de Heilig Hartparochie per 1 januari 2015 en de vele zaken die thans worden opgepakt.
Onderlinge kennismaking en het uitspreken van wensen naar elkaar, is belangrijk tijdens deze ochtend. Hieraan wordt op een creatieve wijze vorm gegeven.

Voor deze gezamenlijke parochiebijeenkomst worden alle parochianen van de vier kerkdorpen Boxtel, Esch, Lennisheuvel en Liempde van harte uitgenodigd. U bent zeer welkom…!

● 10.00 uur:  Hoogmis in de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde

● 11.00 uur:  Kennismaking in Dienstencentrum Kloosterhof

Parochianen uit alle vier de kerkdorpen bijeen in de aula van het Baanderherencollege