'Wees een brug': Parochie van start

01-02-2015

‘Wees een brug’
om God te ontmoeten in de ander en om elkaar te ontmoeten in God

Dit was de kern van de overweging die pastoor Jacques Grubben op zondag 1 februari jl. in de gezamenlijke H. Mis van de nieuwe Heilig Hartparochie uitsprak. Deze viering die door ruim 200 parochianen werd bezocht was in de kerk van Liempde. Voor de eerste keer, want elk kwartaal is er voortaan zo’n gezamenlijke viering in een van de parochiekerken. Deze keer was het tevens de kick-off van de nieuwe Heilig Hartparochie. Na afloop waren circa 120 mensen aanwezig bij het koffie drinken in Dienstencentrum Kloosterhof voor een onderlinge kennismaking.

Pastoor Jacques Grubben was blij verrast met de enorme opkomst van parochianen: ‘Ik had er veel verwacht, maar dit grote aantal overtrof zelfs mijn stoutste verwachtingen’. Er was dan ook vanuit de andere kerkdorpen onder meer een carpoolactie opgezet en velen kwamen met dit aardige weer per fiets.
De viering werd verzorgd door het pastoraal team: pastoor Jacques Grubben, kapelaan Geoffrey de Jong en de diakens Toon Danken en PierPaolo Flesia. Het was een fijne, warme bijeenkomst en veel van de aanwezige kinderen maakte gebruik van de kindernevendienst: geweldig!
De plechtige hoogmis werd vocaal door twee Liempdse koren opgeluisterd. Het vaste kerkkoor ‘Cantate Domino’ verzorgde de vaste gezangen en het ‘Liempd’s Gemengd Koor’ was in groten getale aanwezig en zong een drietal prachtige liederen.
Kortom: een gezamenlijke viering die een waardige aftrap was voor de nieuwe Heilig Hartparochie….

Na afloop was er een kennismakingsbijeenkomst in Dienstencentrum Kloosterhof. Velen vonden de weg hiernaartoe en genoten van koffie met cake. Alles keurig verzorgd door de ‘koffieploeg’ namens de kerk. Vicevoorzitter Jos Polman stelde zichzelf en de overige bestuursleden voor en sprak de aanwezigen toe. ‘Geloven in groei en groeien in geloof’, was zijn thema. Hij schetste in het kort de voortvarende aanpak van het bestuur, de commissies en de vele werkgroepen van de nieuwe parochie. Ook kondigde hij aan dat er naast de driemaandelijkse gezamenlijke vieringen ook per kwartaal een informatiebijeenkomst voor alle belangstellende parochianen wordt gehouden. Daarin wordt steeds iedereen bijgepraat.
Als afsluiter werd een filmpje vertoond waarin veel parochianen een wens vertonen of een verwachting uitspreken. Leuk in elkaar gezet en welgemeend; complimenten. Dit filmpje hangt aan deze website. Ga naar hoofdstuk ‘Filmpjes’ op deze website of klik op deze ‘link’.

Het was een sprankelende viering en een gezellige bijeenkomst in de Kloosterhof. Voor herhaling vatbaar. Een foto-impressie vindt u in het hoofdstuk ‘Fotoalbums’, in de paragraaf ‘Gebeurtenissen in 2015’ of klink op deze 'link'. Veel kijkplezier…

De eerste gezamenlijke H. Mis van de nieuwe Heilig Hartparochie werd druk bezocht en was een goede start van deze parochie