Geloven NU 2024

05-12-2021

● Overweging tweede zondag van de Advent

Tweede zondag van de AdventKomst van Gods Woord
Ieder jaar weer staat op deze tweede zondag Johannes de Doper centraal: de Voorloper. Johannes, de laatste der profeten, is door Gods Woord ‘overvallen’ en daarom kan hij  –vervolgens-  ook Gods Woord uitdragen. Hij is de Voorloper van Hem die Gods Woord zelf is, Jezus Christus, die we in deze advent verwachten. Jezus is echter afhankelijk van mensen die gevoelig zijn voor Gods Boodschap. Zijn komst wordt voorbereid wanneer we Gods Woord toelaten in een lange traditie van geloofsverhalen. Zij leiden ons tot in het grote mysterie waarnaar we uitzien.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 5 december 2021

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link en geniet van de presentatie.
● Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link.
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: