Geloven NU 2024

Laat je inspireren: Geloven NU 2022

14-08-2022

● Overweging voor de twintigste zondag door het jaar, Maria Tenhemelopneming, zondag 14 augustus 2022

● Twintigste zondag door het jaar: Vuur!
De boodschap van Jezus heeft absolute trekken. Met alle barmhartigheid die wij van Hem kennen, met de aandacht voor de kwetsbare mens, de mens ‘langs de kant van de weg’, heeft Jezus voor zijn leerlingen ( de inner circle dus) een confronterende boodschap: vuur brengen, een doopsel ondergaan. Kopje onder te gaan, niet omdat je het zelf wilt maar omdat het je overkomt en je je er niet aan wilt onttrekken, omdat het bij de taak van een leerling hoort. Zo sluiten we ons aan bij de menigte getuigen van het geloof ( tweede lezing).

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van de twintigste zondag door het jaar 14 augustus 2022

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen en klik op deze link en luister en kijk naar de presentatie.
● Voor de presentatie van het Evangelie klikt u op deze link.
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: