Sint-Willibrorduskerk Esch

Zeven communicanten in Esch

12-05-2019

Zondag 12 mei begon goed: de zon scheen!

Na hier lang naar te hebben uitgekeken was het dan zover: zondag 12 mei mochten de zeven communicanten uit Esch hun Eerste Heilige Communie doen. In de maanden daarvoor hebben ze verschillende bijeenkomsten gehad. Tijdens deze bijeenkomsten in Esch en Boxtel hebben ze onder andere een speurtocht gedaan door de kerk, geluisterd naar verhalen uit de bijbel, veel vragen gesteld en gezellig geknutseld. Ook hebben ze gezinsvieringen bijgewoond.

Zondag 12 mei begon goed: de zon scheen! Prima weer om foto's te maken. Deze foto's mochten gemaakt worden in de tuin van een betrokken parochiaan. Na het maken van de foto's gingen ze naar de kerk, waarna ze met hun brandende doopkaars in de hand een voor een de volle kerk binnen kwamen. De kinderen hadden goed geoefend en het lezen van stukjes, branden van kaarsjes, en meehelpen met de misdienaar verliep dan ook perfect.

Tijdens het gesprek met de pastoor mochten alle kinderen die in de kerk waren voor op de trappen komen zitten, waarna pastoor Geertjan zijn gitaar te voorschijn haalde en het lied "God kent jou" met alle kinderen samen zong.

Na het uitreiken van de Communie werden alle communicanten persoonlijk gefeliciteerd en ontvingen ze van pastoor Geertjan een mooi cadeau. Hierna kon het feest thuis beginnen!

Met zijn allen op de trap, luisterend naar de zingende pastoor...

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen