Sint-Willibrorduskerk Esch

Renovatie ‘De Opgang’, deel 4

20-09-2020

Het mooie kleurrijke glas-in-loodraam is teruggeplaatst…

Beste parochianen, weer een kort berichtje wat betreft de renovatie. Het is u zeker al opgevallen dat het mooie kleurrijke glas-in-loodraam door handige vrijwilligers is teruggeplaatst. Het geeft een extra meerwaarde aan buiten- en binnenkant van de sacristie; die warme authentieke uitstraling. SUPER MOOI, sommige dingen mogen niet verloren gaan.

De schilder is nog volop bezig want het is een grote klus. De buitenkant komt nu ook aan de beurt zodat het nieuwe houtwerk bescherming krijgt.

Ook het achtertuintje krijgt een opknapbeurt, de zware stoeptegels zijn er al deels uitgehaald mede door het aangepaste rioolwerk. Deze gaan gedeeltelijk plaats maken voor meer groen met natuurlijk een zitje dat onder andere de kerkhofploeg' ook buiten een zitplekje geeft.

U merkt het er worden veel hand- en spandiensten verricht om straks een mooi eindresultaat te verkrijgen. Er zijn ook al andere stoelen gekocht bij een kringloop zodat de mannen van ons mannenkoor weer fijne zitplekken hebben als ze de vieringen weer op mogen luisteren na de corona periode.

De moeite waard om het glas-in-loodraam eens van dichtbij te bekijken als u naar onze wekelijkse eucharistieviering komt op zaterdag om 18.30 in de mooie R.K. Sint-Willibrorduskerk.

Namens de contactgroep, Rita van Schijndel

Het prachtige glas-in-loodraam is teruggezet

Doneer

Onderhoud begraafplaatsen