Sint-Willibrorduskerk Esch

Twee bijzondere vieringen

29-04-2023

Doopsel, Communie en Vormsel... het is feest

Er komen twee bijzondere Vieringen aan in de Sint-Willibrorduskerk in Esch. Ermelinda Vorstenbosch-Linder ontvangt als volwassene de sacramenten van het Doopsel, de Eerste Communie en het heilig Vormsel.

Zaterdagavond 29 april om halfzeven in de Sint-Willibrorduskerk in Esch, ontvangt Ermelinda Vorstenbosch-Linder als volwassene tegelijkertijd het sacrament van het Doopsel en de heilige Communie. De voorgangers bij deze bijzondere Viering zijn pastoor Geertjan van Rossem en diaken Pieter Schevers. Deze viering zal worden opgeluisterd door het gelegenheidskoor.

Het gaat om de doop van een volwassen persoon, Ermelinda. Ermelinda is geboren in Mozambique. Ze heeft zich ongeveer een jaar lang, onder begeleiding, voorbereid om opgenomen te worden in de Rooms Katholieke Kerk.
Reeds eerder, namelijk op zondag 26 februari dit jaar, is Ermelinda Lucia in de Sint-Janskathedraal te ’s-Hertogenbosch door onze bisschop Monseigneur Gerard de Korte opgenomen als geloofsleerling in de Rooms Katholieke Kerk.

Zondag 28 mei, op de 1e Pinksterdag, zal zij ook door bisschop De Korte het heilig Vormsel ontvangen.

Wij wensen Ermelinda Gods zegen toe, feestelijke Vieringen en alvast een hartelijk welkom in onze geloofsgemeenschap.

De 3 initiatie sacramenten, v.l.n.r. Doopsel, Vormsel, Communie

Doneer