Sint-Willibrorduskerk Esch

Gevormd met Pinksteren

28-05-2023

De heilige Geest ontvangen in het Vormsel op Pinksteren

Op de Eerste Pinksterdag is door onze bisschop Monseigneur De Korte het Heilig Vormsel toegediend aan Ermelinda Linder.

Op de 1e Pinksterdag waren we samen met de familie van Ermelinda Linder getogen naar de Sint-Janskathedraal in Den Bosch. Tijdens de Pinksterviering, opgeluisterd door Schola Cantorum, de gildetrommen en de Broederschap, is Ermelinda door onze bisschop Monseigneur De Korte het Heilig Vormsel toegediend.

Ermelinda was eerder (29 april) in de Sint-Willibrorduskerk in Esch gedoopt door pastoor Geertjan van Rossem samen met mij, diaken Pieter Schevers. Ze heeft toen ook haar Eerste Communie ontvangen.

Door het ontvangen van het Sacrament van het Vormsel is Ermelinda op deze bijzondere Pinksterdag volledig opgenomen in de Katholieke Kerk. Ermelinda toonde grote dankbaarheid en vreugde bij het behalen van deze mijlpaal.

De bisschop vergeleek het ontvangen van het Vormsel met de aanwezigheid van grondwater. "Grondwater maakt de bodem vruchtbaar terwijl het niet zichtbaar is. Zo is het ook met ontvangen van de Heilige Geest: je ziet Hem niet, maar het heeft groeikracht en... het maakt je leven vruchtbaar.
De sacramenten Doop, Communie en Vormsel zijn bijzondere tekenen van Christus waarin Hij ons persoonlijk wil ontmoeten. Hij blijft bij ons, iedere dag van ons leven. Het is een rijkdom als je in de Kerk in geloof JA kunt zeggen tegen Christus en op deze manier God welkom heet in je leven."

Diaken Pieter Schevers

Ermelinda, van harte gefelicieerd met het doen en ontvangen van je Vormsel. Veel zegen en vreugde toegewenst in de kracht van de Heer. Welkom in de Kerk en in onze parochie!

Ermelinda Linder ontvangt het Vormsel uit handen van de bisschop

Doneer