Corona en de parochie 17 maart

17-03-2020

Afgelastingen in verband met het coronavirus

In verband met het coronavirus worden alle missen in alle vier de geloofsgemeenschappen tot en met 6 april afgelast. Ook die binnen de verzorgingstehuizen. Hierop zijn enkele uitzonderingen. Tevens hebben we tot nader order de volgende maatregelen genomen:
  • De doordeweekse missen in de basiliek in Boxtel gaan vooralsnog gewoon door.
  • Op zondag om 09.30 uur is er (onder enig voorbehoud) een besloten viering voor de priesters en diakens in de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde. Deze is NIET voor het publiek toegankelijk, de deuren zijn dicht. Deze viering wordt (dan weer) via Dommelland-TV live uitgezonden.
  • Uitvaartdiensten en dergelijke kunnen in overleg met de pastoor worden gepland. Deze zullen heel bescheiden van omvang moeten zijn en het gezelschap mag niet groter zijn dan 30 personen (exclusief de personeelsleden).
  • In Boxtel is de basiliek in het weekend twee keer kort geopend voor bezinning en gebed: zaterdag van 18.45-19.15 uur en zondag van 08.45-09.15 uur.
  • De misintenties worden in de televisiemis gelezen en in een later tijdstip met betrokkenen opnieuw ingepland. Nieuwe intenties kunnen voor 6 april en later worden opgegeven.
  • Alle andere bijeenkomsten in het Pastoraal Centrum zijn en/of worden geschrapt.
  • Ook de concerten in de Sint-Petrusbasiliek gaan niet door.
  • Op vrijdagochtend is de basiliek ook geopend voor bezinning, gebed en het ontsteken van een kaarsje; er is voorlopig geen kopje koffie.
  • De bezetting van het secretariaat is anders geregeld: minder mensen tegelijk. Graag zoveel mogelijk zaken telefonisch afwerken en niet op bezoek komen.

Let wel:
De bovenstaande maatregelen kunnen van dag tot dag worden gewijzigd of aangevuld. Hou deze website in de gaten...