Lente in Nederland

17-03-2020

Op zoek naar het geheim van de succesvolle Alphacursus

Roderick Vonhögen ging in Barneveld op zoek naar het geheim van de succesvolle Alphacursus. Deze cursus is een laagdrempelige manier om mensen vertrouwd te maken met de inhoud van hun geloof. Deze cursus wordt momenteel ook in onze parochie gegeven onder leiding van pastoor Geertjan van Rossem al ligt hij nu wegens het coronavirus een aantal weken stil. In het najaar volgt er een nieuwe cursus…

Elke dinsdag na het nieuws van 16.00 uur is er een uitzending op NPO 2 van de mediapriester Roderick Vonhögen. Vanmiddag 17 maart stond deze uitzending in het teken van de bijeenkomst die 24 en 25 maart in Oudenbosch zou plaatsvinden rond het thema ‘De Missionaire Parochie – Als God  Renoveert’, naar het boek van de Canadese Priester James Mallon. Mallon zou in maart ook de hoofdspreker op deze conferentie zijn. Door het Corona-virus is ook een streep gezet door deze conferentie. Maar...ijs en weder diende er is een nieuwe datum namelijk 5 en 6 november a.s.

In de uitzending van vanmiddag werd een link gelegd tussen de boodschap van James Mallon en de Alpha-cursus. En laat dat nu beide onderwerpen zijn die ook actief in onze parochiegemeenschap spelen. Immers de Alphacursus binnen de Heilig Hart Parochie is in volle gang maar is nu ook even ‘on hold’ gezet.

Ook onze pastoor Geertjan van Rossem kwam in de uitzending nog even in beeld. Bent u nieuwsgierig geworden naar wat de uitzending te bieden had. Klik dan op deze of onderstaande link en bekijk de uitzending van 17 maart terug. Van harte aanbevolen.

Meer informatie:

Roderick Vonhögen: 'Roderick zoekt licht'