Wishful Singing kun jij ook...

02-05-2020

Herman Finkers & Wishful Singing geven onlinecursus gregoriaans

De gedeelde liefde voor gregoriaanse muziek bracht ons jaren geleden in contact met Herman Finkers en leidde al tot vele mooie projecten. En nu wij in tijden van quarantaine onze liefde en kennis voor deze middeleeuwse kerkmuziek niet live mogen delen, doen wij dat met een onlinecursus. In zeven lessen leren wij jou de basisbeginselen van het zingen van gregoriaans. Muzikale voorkennis of zangervaring is niet nodig. De cursus gaat van start met een webinar op 9 mei om 20.00 uur. Doe je mee?

● Onlinecursus gregoriaans met Herman Finkers
De samenwerking tussen Herman Finkers en Wishful Singing heeft al tot vele mooie projecten geleid. Het gregoriaans vormt de kern van deze succesvolle samenwerking. En nu de vijf zangeressen en de cabaretier in tijden van quarantaine hun liefde en kennis voor deze middeleeuwse kerkmuziek niet live kunnen delen, komen zij met een onlinecursus. Leer in zeven lessen de basisbeginselen van het zingen van gregoriaans en ervaar de meditatieve uitwerking van deze muziek.

Het gregoriaans is een manier van zingen die weinig mensen kennen, maar die eenvoudig te leren is. Muzikale voorkennis of zangervaring is niet nodig om deel te kunnen nemen aan de onlinecursus.
De cursus begint met een startbijeenkomst op 9 mei 2020 in de vorm van een webinar. Daarna volgen vijf online lessen waarin de deelnemers kennis maken met de Latijnse, eenstemmige gezangen en het gregoriaanse notenschrift. Aan de hand van eenvoudige oefeningen studeren de cursisten samen met de zangeressen van Wishful Singing een aantal gregoriaanse gezangen in. In een afsluitende live webinar op 16 mei 2020 worden deze liederen door alle cursisten gezamenlijk gezongen.

Doet u ook mee? Dat kan... ga naar de website van Wishful Singing en meldt u aan. Klik hiervoor op deze link of de onderstaande link.

Meer informatie: