Bespreking lezingen en Evangelie

19-07-2020

Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van zondag 19 juli 2020

Het Bijbelinloopuurtje, de bespreking van de lezingen en het Evangelie wordt in verband met de coronacrisis digitaal voortgezet. Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links...

Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier bij dit parochienieuws van de Heilig Hartparochie vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie. Een gesprek daarover met hem op dat moment is dan natuurlijk niet mogelijk, wel in een persoonlijke ontmoeting of na de viering op het kerkplein.
In deze digitale ontmoeting geeft Geertjan een toelichting op de Eerste en Tweede lezing van aanstaande zondag 19 juli en op het Evangelie.

● Deze zondag vieren we de 16e zondag door het jaar. Het motto luidt: Rijp en groen.
Met de “botte bijl” of met de zachte hand: hoe reageer je op mistoestanden? De neiging is vaak groot om met harde hand enkele veranderingen door te voeren, maar is dit vruchtbaar op de langere termijn? De boodschap op deze zondag is: laat rijp en groen naast elkaar staan. Heb aandacht voor de onvermoede kanten in mensen als je hen vertrouwen schenkt, vertrouwen op het zelf oplossend vermogen van een gemeenschap. God heeft zijn goede geest aan ieder van ons geschonken. Mogen we daar geen moed uit putten?

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van deze week en klik op deze link of op de link hieronder en geniet van de presentatie.

● Voor de presentatie over de uitleg van het Evangelie klikt u op deze link.

● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem, ook naar die van Hemelvaartsdag. Klik op deze link.

Meer informatie: